Gipsskruer fra Senco

Hej

Er lidt i tvivl om hvorvidt følgende skruer er lange nok. Der er tale om 13 mm vådrumsgips og stålreglar - skruerne er fra Senco.

25 mm til 1 lag gips
35 mm til 2 lag gips
45 mm til 3 lag gips

Specielt den sidste er jeg i tvivl om - der er kun 6 mm (45-(13*3)) der kan bide i stålet. Er det nok? Ved 1 lag og 2 lag er der henholdsvis 12 og 9 mm.

Jeg kunne ikke umiddelbart få dem længere end 45 mm hos Stark.

smile

/Bellini

 

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
umiddelbart lyder det ikke af voldsomt meget, men omvendt, så er det jo stål så bare gevindet får fat - så er det vel fint nok.

Men hvorfor 3 lag????
Citat fra boso

umiddelbart lyder det ikke af voldsomt meget, men omvendt, så er det jo stål så bare gevindet får fat - så er det vel fint nok.


Enig - men jeg vil gerne have det positivt bekræftet. Kan hverken finde info på Gyprocs site eller Danogips' site. smile

Citat fra boso

Men hvorfor 3 lag????

Lydisolation... så naboerne ikke kan høre når fruen og jeg går til den :devil:. Det er gas.... det er dog til lydisolation, men af hjemmebiograf. Jo større masse jo bedre isolation. smile

/Bellini

 

den skrue du skruer det sidste lag gibs på med bider jo ikke kun i reglen, men får fat i de to andre lag også, så efter min mening er det helt okay

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

hmmm så tror jeg altså du skal konstruerer en rigtig lydvæg fremfor at klaske ekstra gips på.

Ved en lydvæg bruger du i virkeligheden det dobbelte stål - idet stålet til hver side af væggen ikke rører hinanden. Væggen isoleres og der afsluttes med 2 lag gips på hver side.

Denne vægkonstruktion burde være noget mere effektiv........:p :p
....den sidste skruning af lag 3, holder godt nok på de to andre lag - men det har ingen værdi overhovedet hvis ikke det får godt nok fat i stålet. Gipsskruer holder gipsen fast - ikke skruen smile smile
Annonce
øh, er det specialskruer til vådrumsgips du har fat i. Ellers får du problemer med at de knækker inden ud får dem undersænket. Bare en lille tanke.

Vh
Ole
Citat fra boso

Ved en lydvæg bruger du i virkeligheden det dobbelte stål - idet stålet til hver side af væggen ikke rører hinanden. Væggen isoleres og der afsluttes med 2 lag gips på hver side.

Denne vægkonstruktion burde være noget mere effektiv........

Og det er netop fremgangsmåden... altså med dobbelt brug af stål. ;-) OG med 3 lag gips.... den del har jeg helt styr på. Har i øvrigt lånt en bog på biblioteket, der ikke omhandler andet end at lave lydtætte konstruktioner. SBI er udgiveren. :-)

øh, er det specialskruer til vådrumsgips du har fat i. Ellers får du problemer med at de knækker inden ud får dem undersænket. Bare en lille tanke.

Nej dem jeg har kigget på, var til alm gips. Først bagefter så jeg der fandtes nogen specielt til vådrumsgips.

Nu mangler jeg bare et sted jeg kan købe lange gipsskruer til vådrum, OG de passer til en Senco maskine (lod mig fortælle i Stark, at båndene ikke er standard, og at en Senco maskine ikke kunne bruge fx NKT-bånd).

:-)

/Bellini

 

hvor mange kvadratmeter væg snakker vi?

Der er jo ikke en uoverskuelig opgave at bruge skruer der ikke er båndet! Med lidt øvelse går det ganske hurtigt.

Og jo, der skal bruges vådrumsskruer - ellers ødelægger du gipsen.
Citat fra boso

hvor mange kvadratmeter væg snakker vi?

Der er jo ikke en uoverskuelig opgave at bruge skruer der ikke er båndet! Med lidt øvelse går det ganske hurtigt.

Og jo, der skal bruges vådrumsskruer - ellers ødelægger du gipsen.


Det ser også ud til, at det bliver løsningen. Skruerne til første og andet lag bliver på bånd, og til tredje lag løse skruer. Ringede til den lokale Stark og hørte hvad de kunne levere af vådrumsskruer - desuden sagde han i telefonen at NKTs bånd passer på Senco maskinen. Det må så komme an på en prøve (hans kollega sagde jo det modsatte i går).

Det er ca 40 kvm væg med 3 lag. Har engang sat 120 kvm loft op med en 3 kgs DeWalt skruemaskine og låse skruer. Det gav sgu lange arme.... :-) Overlever nok også de 40 her så, men kan det undgåes så gør jeg da det.

/Bellini

 

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis