Emfang

Hej
Jeg er ved at købe hvidevarer til mit nye køkken. Jeg har bl.a. investeret i en 90cm bred Siemens induktionsplade (5 zoner).
Jeg er i tvivl om emfanget, nærmere bredde af det. Jeg har kigget på to Eloectrolux modeller: EFCR 951X (90cm og et bredere filter), EFCR141/3X (100cm - bred glasplade).

Det er vel fint nok er det har samme bredde som kogepladen? Løsningen bliver med ekstern motor med ~1000m3 kapacitet.

/TS

PS. Er der nogen som kender en installatør i det nordlige kbh. til opsætning af ny eltavle?

 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ad 1 lyder Fint, jeg har selv valgt LIDT større fang end pladerne, men da dine kogezoner jo ikke ligger helt op til kanten af pladen, så er samme størrelse fint nok. Kun ved ekstrem damp/røg udvikling vil der være problemer med et fang af samme størrelse som pladerne.

mht. tavler, så har jeg bestilt mine hos elskovs i Lyngby (www.elskovs.dk). De er flinke og forholdsvis prisbevidste (til at tale med).
Jeg synes nu at kogezonerne ligger lige så tæt på kanten, som de fleste andre modeller (der skal jo være plads til alle 5 - det er en Siemens EH957501E).

Elskov kender jeg - det ligegr mellem mit nuværende hjem, og det frmetidige - lige ved siden af "Den helt rigtige bager" wink

FIk du nye tavler i forbindelse med ombygning? Hvis ja, lavede nu selv noget inden de skiftede/sluttede tavlen til? Fik du også en ny (elektrisk dinskinne) elmåler?
/TS

Citat fra Twist

Ad 1 lyder Fint, jeg har selv valgt LIDT større fang end pladerne, men da dine kogezoner jo ikke ligger helt op til kanten af pladen, så er samme størrelse fint nok. Kun ved ekstrem damp/røg udvikling vil der være problemer med et fang af samme størrelse som pladerne.

mht. tavler, så har jeg bestilt mine hos elskovs i Lyngby (www.elskovs.dk). De er flinke og forholdsvis prisbevidste (til at tale med).

 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
Elmåleren er jo Dongs ejendom... Så den er der ikke rørt ved. Jeg fik nye tavler fordi den gamle var for lille til alle de grupper der skulle være ifbm. ombygning. Så jo.. der blev lavet lidt om, jeg gik fra 40 poler (inkl 2 HPFI relæer) til 56 (inkl. 2 HPFI). Så er der også lige plads til et par grupper mere senere i de 2x36. Egentligt synd man ikke kan få mere end 36.
Var de tkun tavlen de skiftede for dig, eller trak de også nye ledninger mm?

Citat fra Twist

Elmåleren er jo Dongs ejendom... Så den er der ikke rørt ved. Jeg fik nye tavler fordi den gamle var for lille til alle de grupper der skulle være ifbm. ombygning. Så jo.. der blev lavet lidt om, jeg gik fra 40 poler (inkl 2 HPFI relæer) til 56 (inkl. 2 HPFI). Så er der også lige plads til et par grupper mere senere i de 2x36. Egentligt synd man ikke kan få mere end 36.

 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis