Fugtskader i soveværelse

Hej alle

Jeg er førstagangs husejer, så ved ikke så meget om "gør det selv" arbejdet. Jeg har et hus fra 64, hvor der er lidt fugt problemer.. Det er i soveværelset og lidt på et børne værelse.. Specielt i soveværelset, kan man mærke at indervægen er meget kold. Jeg har fornyligt fået kradset alle udvendige fuge u dog lagt nye i. Men mit spørgsmål er så , hvad skal der gøres for at undgå kolde inde vægge og undgå fugt. kan alle mure hulmuresuleres? eller er der andre ting man kan gøre..

Har endnu ikke besluttet om det er noget jeg selv skal kaste mig ud i eller om jeg skal have håndværker på.

håber i kan komme med nogle god råd

mvh
Mikkel
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du ikke hulmursisolering, så skal du have det. Når det så er sagt, så er det altså ikke vildsomt let at gøre selv. Og da prisen for en indblæsning er ret lav, så kan det nok svare sig at få det lavet.

MEN... Hvis du IKKE har dobbeltmur, eller allerede HAR hulmursisolering, så skal du prøve at kigge på en varmvægs løsning. Altså gips med isolering på bagsiden. Det giver rigtigt godt, og er let selv at lave. Vil du ikke af med kvadratmetrene, så skal du kigge på facadebatts. MEn det er ikke så let at lave selv (hvis det skal se pænt ud).

mht. fugten så skal du nok prøve at finde ud af HVOR fugten kommer fra inden du kaster dig ud i vilde løsninger der muligvis slet ikke hjælper på din fugt. Det kan jo ligesåvel være optrængende fugt eks. pga et knækket fundament, eller en revne i din sokkel.
Eller måske er din "fugt" i virkeligheden kondens som følge af dårlig udluftning ? Det er relativt normalt i knapt så gamle byggerier.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis