Fliser, optagning af gamle fliser

Kære Lave-det-selv Forum. Jeg har prøvet at søge mange sider igennem her på dette forum for at finde ud af hvordan vi (min mand!) tager nogle fliser op, som er lagt i skråmønster for at lægge nye/fortsætte med flisebelægning på et større stykke. Der er vist ikke gulvvarme under på dette sted. Skal man bruge en fugeskraber og så løsne fliserne derefter? Det er kun en 5 -6 stykker det drejer sig om. På forhånd tak og mange hilsner fra Jane.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jane...

Fugerne kan skæres op med en lille 115mm vilkelsliber, med diamantklinge på. Det giver lidt støv, men det vil resten af flisearbejdet jo også gøre.....

Det er nødvendigt at skære fugerne, ellers vil klinkerne omkring blive beskadiget.
Derefter tager man en mejsel og prøver at løsne klinken, med lidt held er den til at få op i større stykker. Det gamle fliseklæb under klinken skal også fjernes.
Tag evt. igen mejslen og skræl klæben af. Der er også den beskidte metode... En såkaldt slibekop til 115mm vilkelsliber, den tager klæberen med garanti.
Håber det var et svar du kunne bruge.....

Anders
Kære Anders, Ja, mange tak for dit svar som vi bestemt kan bruge og som jeg giver videre til min mand. Vi har en vinkelsliber, ikke helt klar over størrelsen, men den er sikkert god nok. Metoden kan vi jo også bruge til de andre fliser, som har revner el. lign. som skal udskiftes. Hej Jane
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis