Langhåret græsplæne

Vi har lige købt vores første hus - et håndværkertilbud og græsset er ½meter højt, hvordan slår vi det ? og ligusterhækken skal tæmmes er det noget man kan på denne årstid (vi har nemlig hørt at hvis den ikke bliver klippet vil den dø!)eller skal vi vente.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hækken: Det er noget vrøvl, at den dør uden klipning....den bliver bare til den naturlig busk, den jo egentlig er.
I kan klippe den ind når som helst, men hvis beskræingen er MEGET hård, bør i gøre det i hvileperioden, dvs. Okt-Feb.
Hvis hækken er så forsømt, at den stort det er et stort krat, så skær den lidt længere tilbage, end den størrelse i ønsker at ende med. Så har den lidt afstand at gro, og blive tæt i.

Græsmarken: Lån en stærk rotorklipper, stil den på max klippehøjde, og tag det så roligt - et stykke af gangen, så motoren ikke belastes for hårdt. Det burde ikke være det store problem. Græsset vil se forfædeligt ud bagefter, men det kommer sig!

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ad det høje græs: I kan også bruge en kratrydder. Det har den fordel, i modsætning til plæneklipperen, der efterlader en "sumpet masse", at græsset kan indsamles som hele strå (hvilket jeg selv finder er det letteste at håndtere).

Selv har jeg en fantastisk Texas-maskine med mange aggregater til; således bruger jeg en tværgående klipper (i lighed med skæret på en mejetærsker eller hækkeklipper) når jeg skal klippe langt græs og ukrudt. Herefter kommer plæneklipperen til sin ret som "finpudser".

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis