Tændingsmagnet til Solo motor 2 cyl.

Hej
Er der nogen, der har kendskab til, hvor man finder et sæt platiner til en 2 cylindret SEM magnet?
Jeg står og mangler den.
Evt. også platiner til Bosch og Lucas.
Har du evt. en kasse liggende med magnetdele, ville det være lykken at høre fra dig.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
[Indlæg slettet]
hej jeg tror du skal over i køb og salg

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Citat fra Brodersen

Hej
Er der nogen, der har kendskab til, hvor man finder et sæt platiner til en 2 cylindret SEM magnet?
Jeg står og mangler den.
Evt. også platiner til Bosch og Lucas.
Har du evt. en kasse liggende med magnetdele, ville det være lykken at høre fra dig.




hei

jeg har kjøpt platina sett hos mekonomen til min båt som har en gøta motor, 2 syl, 12 hk bensinmotor

Fair Winds

Halvor Beck-Berge
Annonce
Mange tak for svaret.
Har du - eller andre problemer med tændingsmagneter eller tændspoler, kan du kontakte mig.

Venlig hilsen
Brodersen

Hej Brodersen!

Jeg og et par "gamle gutter" roder med gamle bådmotorer, bl.a. en Solo 1 cyl., jeg tror model "3F" fra ca. 1930.
Motoren har Bosch magnet-tænding, vi er uenigee om systemet skal bruge separat kondensator - kan du hjælpe os??

Vi har skildt motoren helt ad, da den er hevet frem af gemmer, hvor den har stået i adskillige år. Dette ophold har blandt medført at vi mangler en møttrik til svinghjulet, som måske også har udgjort det for kobling til startsving.

Ligeledes sad alle stempelringe fast i stemplet, med det til følge, at vi desværre knækkede den nederste stempelring.

Det var så en ordentlg smøre, men som du ser, har vi hårdt brug for al den hjælp vi kan få.

Vi håber du kan hjælpe os med noget af det, eller evt. henvise til andre.

På forhånd tak og med venlig hilsen

krenhansen


<p>krenhansen</p>

Middelfart motor-et eller andet tror jeg- har selv en FM og har talt med dem om stempelringe og hvidmetallejer i plejlsølerne og de virker fremkommelige og i stand til at løse både problemet med stempelringe og hvidmetallejer- det er bestemt ikke gratis, men sammenlignet med f.eks VW reservedele er det helt OK- stempelringene drejer de og sølerne støber de - Og f.eks "Ingana" på Østerbro KBH kan formodentligt også klare den slags finurligheder

MVH BSN


BSN
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis