Redde løse fliser??

hej!

Jeg har lagt fliser i entré og køkken, men der er desværre blevet gået på dem for tidligt, så der er en del der begyndt at løsne sig.

problemet er, at der er gulvvarme nedenunder (el-varme lagt i net) så, det er umiddelbart meget svært at få dem helt op, uden at risikere at beskadige gulvvarmen, kan man lave et trick til at få dem fæstnet uden at pille dem helt op?..

Selv forestiller jeg mig at "grave" fugerne op, og sprøjte/hælde noget fliseklæb ned i mellemfliserne for at fæstne dem.. kan det lade sig gi' sig?

takker for hjælpen!
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Det er ikke noget nemt job du er ude i, men hvis du har fliser nok kunne en løsning være at knække de fliser der hæfter dårligt og udsk. dem på den måde
God arbejdelyst.
Citat fra låseguden

Hej
Det er ikke noget nemt job du er ude i, men hvis du har fliser nok kunne en løsning være at knække de fliser der hæfter dårligt og udsk. dem på den måde
God arbejdelyst.

knække dem?? det er tykke italienske glaserede fliser!!.. det ville jeg godt nok være ked af!.. ligeså meget på grund af gulvvarmeslangen nedenunder som jeg MEGET nødigt vil beskadige!!!

kan man ikke lave en anden løsning??
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Inden du så begynder på det slukker du for gulvvarmen og lader gulvet køle af, ellers er det rimelig sikkert at du står med samme problem igen.

Det man sparer i Jem og Fix bruger man i x-tra tid
ja selvfølgelig ;-)

men mangler stadig et godt tip til hvordan jeg kan redde dem???
Citat fra jaaen

knække dem?? det er tykke italienske glaserede fliser!!.. det ville jeg godt nok være ked af!.. ligeså meget på grund af gulvvarmeslangen nedenunder som jeg MEGET nødigt vil beskadige!!!

kan man ikke lave en anden løsning??

Undskyld jeg misforstod dit indlæg da du skrev el varme net, det er klart du skal være mere varsom når der er tale om gulvvarmeslanger. Alligevel tror jeg at der er mulighed for at hakke filserne i stykker med et mejsel og lægge en ny hvor det er nødvændigt. Og er der tale om rigtig mange ja så er det klart så bliver det dyrt, men det er der nok ikke så meget at gøre ved nu.
Held og lykke. =)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Du kan skrabe fugen ud med en "fugeskraber" - den kan købes i et byggemarked. Jeg ville så - med en enkelt flise - forsøge mig med en tyndere blanding af feks. LIP hurtigtørende fliseklæb. Den binder på stort set alt. Hvis det virker kan du gå på dem i løbet af 1-1½ døgn.

Umiddelbart virker det som om der er anvendt forkert fliseklæb, ellers burde de ikke slippe så nemt som du beskriver. Og hvis de endelig har sluppet, så må der være steder de slet ikke sidder fast, hvor du kan få klæberen ned under.

Det er mit bud, om det virker tør jeg ikke vide mig sikker på, men det er trods alt en mulighed og du kan nøjes med at købe en lille pose klæber til at forsøge dig frem med.


Jeg tror ikke du slipper med at kradse fuger ud, desværre.

Jeg lagde en gang fliser i mit gamle bryggers, det skulle absolut laves en søndag formiddag, da jeg ikke havde en tandspartel, kørte jeg over i Bilka som havde søndagsåbent. De havde kun en lille tandspartel (8mm eller 6mm) og den købte jeg, de fliser jeg skulle lægge var 33*33 cm.

Resultatet blev rigtigt flot smile, men jeg kunne efterfølgende kostatere at vedhæftningen ikke var iorden. imiddelbart var der ingen problemer, men jeg kunne høre det hvis jeg bankede på flisen med bagsiden af en skruetrækker, så lød det hultsad

Siden da har jeg altid brugt en god, stor tandspartel og har aldrig haft de problemer siden smile

Måske det er det der har været dit problem?

Det var desværre ikke løsningen på dit problem, men det er da et godt råd til andre om aldrig at benytte en for lille tandspartel

Venlig hilsen

Klaus
Er problemet ikke ofte, at man lægger fliser i et for tørt miljø?
Jeg tænker her på et meget tørt betonunderlag og en knastør flise.
Man kan næsten høre suget, når man smører fliseklæb på.
Efter jeg er begyndt at fugte, i hvert fald flisen, har jeg ikke oplevet disse triste tilfælde.
Jeg har dog stadig et hængeparti med en løs flise. Den havde jeg tænkt mig en dag at klæbe fast med siliconegummi aht højden ift de omgivende fliser. Går det mon an?

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej Jeg er bange for at du er nød til at knuse de sten der sidder løse med små slag for ikke at ødelægge varmenettet, brug endelig ikke en vinkelsliber til fugerne da du kan komme til at skære i nettet. det kan godt være at dine fliser/klinker er dyre men det vil helt sikker være dyrere at komme til at ødelægge dit varmenet og skulle have dem alle op.
Citat fra ktm

Jeg har dog stadig et hængeparti med en løs flise. Den havde jeg tænkt mig en dag at klæbe fast med siliconegummi aht højden ift de omgivende fliser. Går det mon an?


En enkelt flise eller to, kan man sagtens lægge i silikone-striber. Lad det tørre godt, før du fuger.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også