CD tracks

Jeg har købt en Lenco pladespiller med usb stik og er begyndt at overspille mine gamle lp'er til cd.
Det går for så vidt udmærket, men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg får opdelt i tracks på cd'en, så jeg kan springe mellem numrene - i øjeblikket får jeg ét track, som omfatter alt det indspillede.
Brugsanvisningen bruger ord og vendinger som jeg ikke aner hvad betyder, men måske en eller anden ekspert sidder derude og ved lige præcis hvordan dette skal gøres???
Den er købt hos Harald Nyborg så jeg har på forhånd opgivet at få hjælp derfra.

I øvrigt en udmærket pladespiller.

MVH
GUG
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej gug.

Fulgte der ikke noget software med? Jeg har selv et program der hedder Magix audio cleaning lab her beder man om at den skal sætte tracks automatisk og derefter går man lydsporet efter og kontrolerer at de er sat korekt jeg er lige ved at tro at nero også kan noget ligende.Magix kan også rense for sus og ridser mm.

Hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Du skal bare finde et audio redigeringsprogram, og herigennem opdele det ene "track" til flere små. Hvert af disse tracks brænder du så med dit favorit software (eks. Nero). Det er TOTALT underordnet hvilket program du bruger, så bare find et der er gratis hvis du kan. Du skal bare have nogle meget simple funktioner (klip og rediger).
Hej Tvist og kovas

Jo der fulgte software med og et program som fungerer udmærket, det er blot track funktionen jeg ikke kan finde. Jeg kan selvfølgelig indspille hvert track for sig, men så bliver det en langvarig affære. Jeg prøver med et af de programmer som I nævner - tak for jeres svar.

MVH
GUG
Du kan downloade et gratis program her http://audacity.sourceforge.net/ Det hedder Audacity, og har mange gode faciliteter som f.eks. fjernelse af nålestøj.

Vh
bjor
Hvordan er lydkvaliteten ellers på den pladespiller og pickup??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej grandoldman

Ja det er meget længe siden at jeg har været på dette forum så jeg havde ikke set dit spørgsmål.

Lydkvalitet og pickup er overraskende gode - men lenco har jo altid været kendt for god kvalitet - og botset fra de nævnte problemer med tracks er kvaliteten overraskende god når der er overspillet til cd.

mvh
gug
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis