Buffertank på varmeanlæg

Hej

Jeg har et gasfyr med en buffertank på loftet.

som det kører nu sidder der en pumpe i fyret der kører op til buffer tanken og retur.

så sidder der en pumpe der tager fra tanken og ned til min gulvvarme shunt. og retur.

så sidder der selve pumpen på gulvvarme shunten.

kan man ikke spare pumpen mellem buffertanken og gulvvarme shunten.

hvis man propper 2 af rørene af og lader fyret pumpe gennem tanken, ned til shunten og retur til fyret??

det er designet med buffertanken fordi fyret er for stort til mit lille hus. for at det ikke skulle starte og stoppe hele tiden. samt at den ekstra pumpe mellem buffer og shunt også trak alle de gamle radiatore i huset. men nu har jeg nedlagt dem alle og har kun shunten tilbage.

jeg syntes bare at det er lidt fjollet at pumpen i fyret har 2 meter rør til buffer tanken og at pumpen mellem buffer og shunt kun bliver brugt til at føre varmt vand 1 meter ned til shunten og 1 meter tilbage igen. kan jeg ikke spare denne??

Med venlig hilsen Lars Jørgensen

http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2600
Hej Jeg har et gasfyr med en buffertank på... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej minilars.

Jeg har tænkt på dig indimellem. Jeg ville selv lave noget med en 500l beholder som blev opvarmet fra fyret eller en solfanger hertil en gennemstrømningsvandvarmer og så tager din gulvshunt vandet fra den store tank. Hvis du er interesseret så kig her: www.varmtvandfrasolen.dk/Produkter/solvarme-buffer.htm Men hvis det kun er for at spare en pumpe kan jeg ikke se at der skulle være noget i vejen for at gøre som du tegnede i tegning nr.2 hvis ellers din varmtvandsbeholder får varme på den måde. Ham der solgte dig kedlen kan han ikke hjælpe dig?

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis