svømmende gulv - papfornemmelse??

Hej folkens

jeg skal til at lægge gulv i et hus jeg har købt og har tænkt mig at ligge et svømmende gulv oven på de eksisterende gulvplade efter de er blevet spartlet op til vandret.

men nu er jeg kommet i tvivl, for efter at have gået rundt på lidt forskellige gulv, synes jeg at svømmende gulve tit har sådan en kedelig fornemmelse af at de ikke ligger helt godt og at gulvet ikke er ordentlig massivt - lidt ligesom at der er blødt pap under og gulvet svupper lidt. Jeg får sådan lyst til at skrue gulvetfast til underlaget, så det kan komme til at ligge ordentligt....

Er det et almindeligt problem med svømmende gulve, eller har jeg bare været uheldig og gået på nogle gulve, hvor forarbejdet ikke er blevet lavet godt nok?

på forhånd tak

mvh lars
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan sagtens lade sig gøre at lave et ordentligt fllydende gulv.

Få underlaget 100 % plant

Hvis du bruger dampspærre så få den lagt ordentligt med min 20 cm overlæg.

Til sidst køb et kvali gulv
Jeg har også fine erfaringer med kvali gulv, også flydende. Det er trods alt omkring kr. 100 pr kvm man sparer ved IKKE at skulle fuldlime. Så hvis du bruger de penge på gulvet istedet, så får du noget der holder hele vejen. Enste sted jeg har oplevet problemer er ved ujævne gulve (eks gammelt beton, gulvvarmeslanger i flamingo ol. Men det kan man komme ud over, ved som goldchild siger at sikre sig et plant underlag.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
tak for svarene og det lyder jo godt - jeg må finde en der kan spartle gulvene ordentligt op.

- lars
du kan købe noget selvnivilerende spartel , hvis ikke det er for store arealer

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også