Skelproblemer

Min nabos grund ligger højere end min. Hækken står i skel i niveau med min grund og på naboens side har været en skråning ned mod hækken. Den 3-kan som dannes af hækken, skråningen og naboens øvrige grundniveau er efterhånden blevet fyldt op (over mange år) med det resultat at hækken vælter ind over min grund. Samtidig vokser naboen træer og buske ind over hæk og kvæler den efterhånden.

Er det mit eller naboens ansvar at hans grund skrider ind på min ?

Resten er vel reguleret i Hegnsloven eller hva' ?

Mvh Keld Sørensen

Mvh
KSor, Århus V
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Keld.

Vi har netop samme problem.

Vi ligger på en skråning med vel 1 meters forskel fra nabo til nabo, og den ene nabo har fyldt sin grund op i niveau, så hele den nederste del af hækken ligger med lys mod vores grund og 1 meter jord mod hans.

At han derudover nægter at den bliver klippet ned i et rimeligt niveau set fra vores side gør det bare komplet.

Jeg er en tålmodig person, så jeg har ikke gjort noget, men det irriterer mig dagligt, at en person skal bestemme hvordan naboerne skal leve. Ved regnskyld har vi alt hans jord ovre i vores indkørsel, da den skrider ind grundet den vanvittige højdeforskel, og jeg hader ham når jeg skal flytte alt hans jord væk ... men livet er så kort, så jeg ved ikke om jeg gider!

- JørgenE


Mvh. JørgenE
Mht. det at få hækken (og evt. hans træer og buske) - prøv at se i hegnsloven - der er nogle muligheder.

Hegnsloven nævne bare ikke noget om niveauforskelle i skelzonen.

mvh Keld

Mvh
KSor, Århus V
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis