Hjælp til gulv i garage

I skal forestille jer en lang smal garage bygget i Legablokke med fuld sokkel under (1 meter)
Gulvet er gravet ca. en halv meter under terræn og lavet i beton. Tror grunden er, at dem der havde huset før brugte garagen til en minibus og for at få loft højde nok sænkede gulvet den halve meter.

Vil gerne have gulvet fyldt op til terræn ved at fylde den halve meter op.

Der er nu bygget til den smalle garage på den ene lang side og derved er der opstået en mur i 19 x 19 x 49 Legablokke som skal væk. Min ide er at vælte muren ned i gulvsænkningen og isolere med gulvflamingo/rionet og lægge et betongulv oven på.

Kan man det, eller skal jeg hellere fylde op med stabilgrus og vibrere med en pladevibrator ? confused
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan ikke vibrere underlaget ordentligt med de murbrokker blandet med i og hvis du støber oven på det, vil jeg næsten turde garantere, at du får en dum hul lyd i gulvet.
Ud med de brokker og fyld op med grus og evt. isolering.
Jeg har lavet en terrasse oven på lige netop sådanne brokker og den sætter sig og er noget rod.

Med venlig hilsen
ktm

 

du kan godt vælte dine murbrokker ned i men du skal fylde sandfyld oven på og stampe det for at lukke evt huller under og mellem brokkerne..
hvis du ikke vil det, fylder du bare hullet med knust beton, det er lidt billigere end stabil, og er ligeså godt
Tak for jeres råd

Tror jeg satser på at få Legablokkene ned så hele som muligt og så tætte som muligt. Herefter noget sandfyld på/imellem.
så er det bare ned med skidtet og en god stor dpu på bagefter ca 300-500 kg så får du en god bund at arbejde på. gjorde lidt det samme på min garage og den står endnu og gulvet kan sagtens bære har da haft 4 t rendegraver inde på det kun stående på støttebenene
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis