nyt tandrem på passat årg.89.

Hejsa,, er det nemt at skifte en tandrem på en passat årg. 89 1,8 CL. skal der bruges noget special værktøj til at lave det ?? rolleyes en ting mere er at den ikke kan står og gå i tomgang måske to mimutter også går den istå. hvad kan det skyldes??? rolleyes rolleyes wink Hilsen Henning
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nej det er ikke svært at skifte remmen på den du skal barre være op mærksom på at der 2 typer i passaten med plastdæksel eller med blikdæksel
med hensn til at den går istå der sidder en slange fra manifolden til røret over til bremse forstærkeren den mørner op/revner
og kaburatoren/monopointen sider på en gummi flange der også kan gå til prøvat rokke med den om den hvæser
Citat fra eksmek

nej det er ikke svært at skifte remmen på den du skal barre være op mærksom på at der 2 typer i passaten med plastdæksel eller med blikdæksel
med hensn til at den går istå der sidder en slange fra manifolden til røret over til bremse forstærkeren den mørner op/revner
og kaburatoren/monopointen sider på en gummi flange der også kan gå til prøvat rokke med den om den hvæser

Hejsa eksmek...
hvad er der forskel på de to slags ?? ved du det ?? hilsen auto-haps
ja den med plastik dækslet er ot mærket i top den med blik er mækret på bagsiden af knast hjulet og skal flugte med kanten af ventil dækslet
de nedre mærker er nes
Hej
Lidt afhængig af motortypen skal mærket på øverste takthjul stå i klokken 3 eller i kl. 12 position, så har du plastkasse omkring tandremmen, er det kl. 12.
Er det en metalkasse er det kl. 3.
Du kan samtidig pille fordelerdækslet af, og se på rotoren. I den ene ende er der ligesom et stykke metal der rager ud. Midt i dette stykke metal, er der lavet en dyb streg, denne streg skal stå lige over et hak på kanten af strømfordeleren når motoren er grundstillet.
Alle mærker, Knasthjul, krumtaphjul,samt hjul til fordeleren skal stå rigtigt inden du skiller ad, og skal også stå rigtigt når du har skiftet remmen.
Den skal have den rigtige stramning, og når det er gjort, tørner du motoren 2 omgange i omløbsretningen, og herefter kontroleres stramning, samt at alle mærker passer.
Ikke så galt vel ????
Mvh autoole
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis