Scorpio Inking System...

Hejsa.

Var lige inde og lure priser på blækpatroner til den lækre Canon S9000, der er til salg andetsteds herinde, og faldt over noget, der hedder Scorpio Inking System. Det er med blæktanke til refill udenpå printeren og så slanger ind til dyserne.

Umiddelbart lyder det som en god ide, og det kan spare miljøet for en masse smiden væk.

Men fungerer det i praksis? Nogen herinde, der har erfaring med det?

Det forhandles hos http://www.trykspar.dk/

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det funger fint, jeg har dog ikke set det i DK endnu, men har heller ikke kigget i et års tid. Bemærk dog flg:

1) Det bliver besværligt at flytte rundt på printeren efterfølgende, da "inking system" ikke sidder fast på printeren, men står løst ved siden af (med kabler)

2) Garantien på printeren bortfalder

3) Brug GOD blæk når du genopfylder, ellers ryger printhovederne, og så er inking systemet ikke en skid værd.
Garantien er udløbet, og printeren har sin faste plads, så det er ikke det store problem.

Hvor stort et indgreb i printeren kræves der? Bare et hul i låget til slangerne? Og kan man gå tilbage til alm. patroner hvis nu printeren f.eks. skulle med på ferie?

En total opfyldning af vores Canon IP1500 med uoriginale patroner koster sølle 17 kroner, så det er også et spørgsmål om det er besværet værd.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Kender ikke lige til hvad indgrebet betyder for en canon. På min Epson lader man "bare" låget være åbent, så kan slangerne køre frem og tilbage uden problemer, hvis du gerne VIL, så er der vel ikke noget i vejen for at bore et hul i siden eller fronten til slangerne.
I princippet kan du sagtens pille føderen ud igen hvis du vil tilbage til normale patroner, men som sagt.... Du kan få problemer med blæk og udtørring når du bruger en uoriginal patron (også et CIS som Scorpio), så du bør kun gå bort fra de originale patroner hvis du har et tilstrækkeligt udskriftbehov til at holde printhovedet fugtigt.
Normalt bruger man et CIS hvis man har et MEGET stort udskriftbehov, og ikke kan (eller vil) skifte patroner hele tiden, da man jo kan påfylde patronerne samtidig med at der udskrives. Gør man det er det dog endnu vigtigere at man ikke blander to forskellige blækker, da dette kan danne klumper.
Jeg har købt sættet hos importoeren.dk, og det fungerer perfekt.
Jeg har kørt med det i ca. 1 år uden tilstoppede dyser
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis