Strandsand på fliser fjerner belægning?

Jeg har hørt at man kan strø strandsand på sine havefliser, gøre det vådt og skrubbe dem med en hård børste....

Er der nogen der har prøvet dette, eller er det noget ævl?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis din ide skal virke er strandsand nok ikke det bedste, da sandkornene er slebet runde af vandet, få noget sand i den lokale sandgrav, de er kantede, så går det nok bedre, men om det lykkedes helt, må du prøve dig frem til.

Mvh Belone
Jeg tror strandsand kan fjerne belægninger(mos og alger). Jeg omlagde nogle fliser på min terasse og strøede strandsand udover fliserne i en tykkelse på ca.1 cm. Det fik lov at ligge vinteren over. Da jeg om foråret fejede sandet væk var de omlagte fliser rene og pæne, så jeg var nød at gøre det samme med resten af terassen. En erfaring rigere. Årsagen er nok den at man lukker urenhederne inde så de ingen luft får. En gang sort plastik ud over terassen om vinteren havde nok haft samme virkning.

Altmuligmanden
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hm. - sort plastic gider jeg ikke se på hele vinteren, men en gang strandsand kunne jeg godt finde på at prøve.

Tak for rådet!

- JørgenE

Mvh. JørgenE
Hej Jørgen..

Du kan da også bruge andre farver end lige sort..

Lidt gul, grøn og rød..
Du kan jo lave lidt kunst af det.. smile

------------------
Kris Henriksen
elektronikmekaniker
www.civic-klub.dk

Kris Henriksen
elektronikmekaniker og IT-Supporter ved Forsvaret
http://www.fotograf3n.dk
Man skal bruge det der hedder stenmel, det bruges til stier og lign. det kan købes ved en vognmand eller anlægsgartner. Det er med små og lidt skarbe sten som fjerner alger, og så farver det fliserne lidt i den cementgrå farve
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis