Acceptabel pris på tag?

Hej,
Jeg vil lige starte med at fortælle at jeg ikke er den store handyman og ikke selv vil kunne lægge et tag.
Jeg skal have et nyt tag på mit hus og har i den forbindelse indhentet tilbud fra en håndværker. Eller det vil sige at det er forsikringsselskabet der har indhentet tilbuddet. Men selve prisen på det nye tag er 128.003,75 incl. moms. Det dækker afrivning og bortskaffelse af det gamle tag, nyt lægter + afstandslister mv, undertag, IBF tagsten, 2 skorstensindækninger samt aftrækskanaler. Huset er et standard 70'er hus. Ca. 18meter lang og med en 25grader hældning (mener jeg).

Mit spørgsmål er egentlig om prisen er ok?

Jeg har tænkt på at få ham til at udspecificere prisen på materialerne idet min kammerat arbejder i en tømmerhandel og vil kunne sælge det billigere til mig. Men igen så ryger der jo noget af håndværkerens avance. Herudover har jeg også tænkt mig at rive det gamle tag af og selv køre det væk. Her kunne det jo også være penge at spare.

Og når jeg alligevel skal igang kan man vel lige så godt få lavet synlige tagrender og det er også noget med at mine gavle skal laves lidt.

Angående gavlene - vil det være meget dyrere at få afvalmet gavle. Skal der laves meget om?

Håber ikke at det er blevet for uoverskueligt og at der er nogen der kan kommentere det lidt. Evt. nogen som selv har fået skiftet deres tag.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Synes det lyder som en okay pris.
arbejdstiden er dyr og den lyder jo som er incl i prisen.

Hvad med stiladser, lift til at løfte stene op med. er det også med i prisen?

Har selv lige lavet tag på vóres nedlagte landbrug i et ½år der var 430kvm tagflade, som vi har lagt Ibf dobbel s på. og nye spær på stuehuset der var materialer for ca.130,000kr samt tagrender skotrender og 1 skorstens indækning til ca 30000kr
Det med de valmede gavle er en noget omfattende omgang. Du skal have enten nye spær i endere af huset, eller have ombygget de eksisterende.
Altså noget mere end blot at rykke det gamle tag af og lægte om til det nye. desuden er der jo graterne der kræver tilskæring. Men ikke umuligt at få lavet.

Hør din håndvæker om det er noget ham vil binde an med og hvad det skal koste. På den måde sparer du jo også at få lavet nye gavle... Så noget vinder du ved andet sætter du til ved økonomisk... Så måske i virkeligheden en nulløsning økonomisk.

Hvad du evt kan spare ved at lave dele selv og selv levere materialer er ikke nemt at sige.. Men spørg ham om det overhovedet er noget han vil være med på.

Hvad angår betalingen er det heller ikke sikkert at forsikringen vil betale dig den samme pris som han har tilbudt opgaven til! Eller har I aftalt en fast pris for at rette op på skaden? Ellers overvej og undersøg hvad forsikringen siger til at du er delvis entrepenør på opgaven.

MVH Njord
tak for jeres hurtige svar.

Forsikringen har behandlet skaden og vi har fået 75.000kr. i erstatning. 65.000 hvis vi vælger at lave taget selv men det bliver ikke aktuel.

Angående vores gavle så fortalte håndværkeren at galvende hang og der skulle nogle jernstivere ind for at holde det oppe. Vores gavle stikker en halv til an hel meter ud fra ende muren og i stedet snakkede håndværkeren om at det med jernstivere nok ville koste det samme som at trække gavlen ind til muren hvilket han anbefalet. Det ville nok koste omkring 25.000kr. og det samme ville det koste at få lavede synlige tagrender.

Men ja de 128.000 må være incl. det hele.

Skriver lige mit tilbud op:
"Nedbrydning og bortskaffelse af eks. tag og lægter. Oplægning af nyt undertag - afstandslister og nye lægter. Nyt tag af IBF cementtagsten, dobbelt S med vindskedesten - rygning og aftrækshætter og inddækning af 2 stk. skorstene."

Det vigtigste for mig er egentlig at få det lavet hurtigst muligt da jeg er træt af at flytte spande på loftet men hvis man kunne spare nogle penge ville det da også være allertiders.
Forsikringssummen er den uden moms? Må modtage 500 kg om måneden pr husstand. Du kunne måske finde en landmand som kunne bruge tagstenene som vejfyld.

mvh

Carsten
Annonce
Det er incl moms
Prisen lyder umiddelbart som ok - det er jo timelønnen, der er dyr.

PAS PÅ med at lave noget selv - får du en vandskade eller andre skader, fordi du selv hiver taget af, så er der kun en til at betale! Ligeledes kan der blive en masse problemer med, "hvem var det lige, der skulle lave hvad?".

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis