Ond, ond skimmelsvamp..

Hej

Min kæreste og jeg er for 6 mdr siden flyttet ind i et ca 100 år gammelt hus som kun er delvist isoleret. Køkken, badeværelse, soveværelse og entre er isoleret. Stue, repos og trappeopgang er uisoleret.

Vi oplever desværre nogle store problemer med skimmelsvamp. Der har været et stort angreb på den uisolerede væg i trappeopgangen som er blevet fjernet af profesionelle (Microclean) og det er også væk nu. Men der er begyndt at komme andre angreb andre steder på væggen, som vi jævntligt vasker væk med rodalon. Det skal siges at der ikke er kommet skimmel igen på samme sted når først vi har fjernet det med rodalon. Men der kommer hele tiden noget nyt andre steder.

Vi har nu fået den ide at få sat ventilationsriste i alle vinduer og i havedøren så der kan ske lidt luftskifte.

Men kan det være nok? Vi vil kun meget besværligt kunne efterisolere trappeopgangen (pga. trappen) så det vil vi helst undgå..

Er der nogen som har en god ide?

På forhånd tak.

 

Hej Min kæreste og jeg er for 6 mdr siden... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har selv haft problemet inde på livet i vores 150 år gamle hus. Vores problem var i badeværelset ud mod ydermuren. Vi havde ikke opdaget det hvis ikke det var fordi vi netop har gennemført en modanisering af vores badeværelse. Vi fik god og højest kvalificeret hjælp fra

http://www.hussvamp-lab.dk/

De hjalp med analyse samt ideer til hvordan det kunne fjernes og udgåes i fremtiden.

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


ja nu er jeg ikke murer eller lignende, men advarselslamperne lyser når man hører stoppet tagrende, revne i fundament, fyldt brønd m.m.
I kan i harald nyborg købe en fugtmåler http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2992&n=10&KundeID=
Den kunne i evt teste på væggen.
Så vidt jeg husker så kan i også prøve følgende. Prøv at tape et stykke plast på væggen. Se om der kommer fugt bag ved plasten eller uden på. hvis det er bagved så er væggen fugtig. Kommer det uden på så er det kondens. Er det fugt i væggen,- ja så er det jo ikke manglende isolering der er problemet, men de ting du selv lister op. Det kan måske være opstigende fugt pga det. Få løst årsagerne,- Det er vist første skridt.

mvh jan
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )

www.kk-entreprise.dk eller www.dukaone.dk - fugt problem i kælder - skimmelsvamp - godt indeklima
Dukaone -->. Tråden er næsten 9,5 pr gammel.

Men reklamerr kender selvfølgelig ingen grænser. Kan se du også har skrevet i 3-4 andre tråde om skimmelsvamp pg reklameret lidt for dit produkt.
Han er anmeldt på alle tråde

Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
det er jeg ked af... ville dog gerne være behjælpelig. så andre kan se hvad de bør gøre

www.kk-entreprise.dk eller www.dukaone.dk - fugt problem i kælder - skimmelsvamp - godt indeklima
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også