Minidv bånd og firewire

Nogen der kender en netbutik evt. i tyskland hvor man kan købe minidv bånd og et pci firewire kort??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har lige bestilt 6 Sony 60 min. mini-DV bånd til 139,- plus forsendelse 55,- hos http://www.photoshop.dk/. Men det er kun 3 timer siden, så vi kender hverken serviceniveau eller kvalitet af båndene endnu. Men det er i hvert fald langt billigere end de omkring 100 kroner, et enkelt TDK bånd koster i håndkøb.

Vi købte vores FireWire ExpressCard hos Elgiganten til 379,-. Ved ikke hvad et PCI-kort koster samme sted, men det lader sig da undersøge på deres hjemmeside.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

kvickly har 3 for 100 kr.
og jeg har i getmore fundet 5 for 91 - fragt... jeg vil bare have det der firewire kort med i sammen fragt... det er jo mit gniergen der tar over der...
Jeg har fundet et express firewire kort til min laptop til 300+moms...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Tror ikke at du kan spare meget på båndene, da copy-dan afgiften i DK på bånd er baseret på optagemængden, og DV bånd er 60 minutter så afgiften er ret lav.

Jeg ser hos "min" forhandler i flensburg at han tager ca. kr. 30,- for et sony bånd, og omkring kr. 100,- for et firewire kort (kr. 130,- til laptop). Han handler ikke med de billige noname bånd. Men hvis man kan "nøjes" med fuji bånd, så koster de kr. 27,- stykket, eller 3 for kr. 85,- (á hvabba' ?!?!?)

Adressen er www.nierle.de. Du kan betale med visa, men det er lidt billigere hvis du forudbetaler til hans bank (mener det er jyske bank, så uden ekstra EU gebyr).
fedt.. indtil nu er det der jeg kan købe billigst samlet...
Men hvordan søger du på tyske sider, det kan jeg altså ikke finde ud af .... Prisen er meget okay for det firewirekort.. men jeg kikker også efter et express firewire kort til en laptop.. men kan ikke finde ud af at søge i tysklands netbutikker.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Er det Evertech firewire kort han har til laptop ikke godt nok ? Elelrs er jeg ikke sikker på hvad du mener med firewire til laptop.

Søgning på tyske sider er lidt omstændigt pga. at der er så mange idioter der køber reklameord og sætter dem på sider der INTET har med ordet at gøre (søg eks. på "fräsmaschin" og du finder 5-6 sex sider som de første hits).

Tricket er at finde online butikkerne, du skal derfor søge på det du leder efter plus nøgleord som eks. "versendung" Og søg gerne på en lokal tysk søgemaskine, eller som minimum en maskine der kan differentiere mellem tyks og engelsk (som google.de eller hotbot)
De gamle pcmcia kort passer ikke i de nyere porte på laptops... De findes i 2 smalle udgaver... som betegnes express. Selve bredden på indstikskortet er mindre.
og så vil jeg se om jeg kan finde en tysk søgemaskine selv om mit tysk er meget rustent

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis