Hvorfor knirker (mine) sko

Hej

Jeg har flere par dagligdags herresko.
Nogle koster på bud kr. 400 og op til kr. 1000

Jeg sidder på kontor, men går da lidt frem og tilbage på fællesarealer og gange i løbet af dagen, men jeg vil ikke sige at skoene bliver brugt mere end beregnet.

Næsten allesammen knirker eller i hvert fald den ene i hvert par.
Det lyder noget træls efterhånden.
Det er sekundet efter at hælen har ramt gulvet og vægten er nlsten på vej fremad..


Hvad er det der gør at de knirker.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har flere par sikkerhedssko der laver dette nummer. Og det er fandme irriterende at høre på!!

Jeg fandt ud af at det var fordi de blev tørre. Jeg har på baggrund af dette gjort det til en vane at sværte dem hver fredag, samtid med værktøjet der bliver smurt. Det gør at skoene holder længere, og at de også er pæne at se på. Og så er det nemmere at få lov til at beholde skoene på inde hos kunden...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Sjovt du siger det!!
Jeg gør det jo altid om fredagen.
Så fik jeg engang et udkald lørdag formiddag... det var på nyslebet trægulv, men det gik nemt af med en opvredet klud og en hel del sveddråber!!

Men når vi nu er inde på det. Så har jeg altid et par "gamle" sko i bilen. Hvis jeg nu skal ud og gå i mudder. Og et par støvler hvis den er hel gal. Og alle par bliver gjort rene, så der skulle være noget at vælge imellem.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Min Far var jo Skomager, min Bror er det stadig væk !
Men jeg husker at Far altid smurte Lanolinfedt i svangen på sko der var blevet repareret. Det går selvfølgelig kun på sko med Læder såler og svang.
Når det nu er hælen der knirker, virker det, for mig, lidt omsonst at smøre svangen ind i noget.
Du skriver at han også smurte sålen, var det den indvendige eller udvendige sål. ?
Ja undskyld mine måske nærgående spørgsmål, men jeg ville så gerne kunne gøre noget ved mine sko, så de holder op med at knirke.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

Annonce
Det var på den udvendige side, det har to formål at holde læderet smidigt og holde det rimeligt vandtæt.Hvis det er fra hælen støjen kommer skyldes det som regel at indersål har løsnet sig lidt fra mellem sålen og hælen, bare en halv mm. er nok til at lave en masse spetakkel. Så skal du til Skomageren for at få ordnet problemet, han har det speciel værktøj der skal til.
Er der ikke et gammelt mundheld, der siger at sko, der ikke er betalt knirker?cool wink

Torben
Nåå ja, det forklarer jo hvorfor det knirker i mit hus smile

men hvorfor knirker det fra min kone??? her skylder jeg vist ikke noget wink

Venlig hilsen

Klaus
Og du er sikker på at du ikke er bagud med de øvelser der kan give børn Klaus wink
Citat fra Håndværkeren

Og du er sikker på at du ikke er bagud med de øvelser der kan give børn Klaus wink


UPS, du har vist bemærket at jeg næsten altid skriver midt om natten sad

Derudover har jeg betalt min gæld til samfundet, har 3 børn på 3-4-5smile smile

Venlig hilsen

Klaus
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis