RUKO låse !!!

Hej..!

Jeg har fra byggepladser samlede forskellige Ruko låse, alle ovale, og vil gerne bruge dem til en låge, et skur osv..

Kan de laves om til samme nøgle, hvis bare de har samme antal stifter..!

og hva med rillerne. for det er ikke alle nøgler der kan komme ind i alle låse.. men nogle kan i låse de ikke kan låse op - mener der er to forskellige..!

Den lokale trælast tager ca 30 kr for at ligge en cylender om.. det jo noget billigere end at købe nye, når det nu kun er til låger m.m

hva er muligt ?

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Hvis de har samme antal stifter ( pins ), kan de laves til samme nøgle. Der findes dog nogle systemnøgler, hvor nøglen ikke passer i alm. lås.
Tag dem med på trælasten, de ved besked.
Citat fra Lopus

Hej..!

Jeg har fra byggepladser samlede forskellige Ruko låse, alle ovale, og vil gerne bruge dem til en låge, et skur osv..

Kan de laves om til samme nøgle, hvis bare de har samme antal stifter..!

og hva med rillerne. for det er ikke alle nøgler der kan komme ind i alle låse.. men nogle kan i låse de ikke kan låse op - mener der er to forskellige..!

Den lokale trælast tager ca 30 kr for at ligge en cylender om.. det jo noget billigere end at købe nye, når det nu kun er til låger m.m

hva er muligt ?


Hej Lopus

Hvis der er tale om Ruko med 6 stifter eller 5 stifter, kan de kodes ens der er altid mulighed for at udsk. trumlen (det er den runde nøglehulsprofil i låsecylinderen) det der er vigtigt for trælasten er at du har den nøgle der kan åbne låsecylinderen, ellers skal de opdirkes og så er prisen måske anderledes.
En omkodning til 30,- kr. er en rigtig god pris, det bør du gøre.
Kan nogen nævne nogle navne på trælaster der koder om ?
Silvan?, Bauhaus?, Stark, Bygma?
Jeg vil have alle låse kodet til samme nøgle (har pt 2 forskellige + postkassen) + jeg skal have nye låse til havedør og cykelskur.
Så jeg skal have omkodet gamle låse + nye endnu ikke indkøbte låse.
Jeg har RUKO 6 stifts låse.
Annonce
Jeg ville nok ikke satse på at Bauhaus, Silvan, Jem&Fix kan kode om - men alle veletablerede "rigtige" byggemarkeder/trælaster kan gøre det.
Så som XL, Stark, Bygma m.m.
Ellers findes der jo også låsesmede...
Hej ErikP,
Jeg vil mene at alle de fire virksomheder du nævner, kan omkode låsecylindere. Men hvis du vil have kodet korrekt, så bør du gå til en låsesmed eller Carl Ras. Der er du sikker på at de ved hvad de gør "de lever af det" som man siger.
Hov Hov hr. låsegud. Her føler jeg mig ramt. Selvom vi ikke er uddannede låsesmede så har vi altså taget de kurser der er nødvendige for omlægge låse, og vi har det nødvendige værktøj. Også selv om vi arbejder i en af de nævnte virksomheder.

Og skal låsesmeden og carl ras leve af at lægge låse om, så skal de den onde lyneme lægge mange om for at få bacon på leverpostejen. Som os andre lever de af at sælge varen og tage et beskedent beløb for at sampasse delene.
Når der skal kodes om, skal der så "bare" skiftes stifter ud?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis