Lampe for defekt baglys - fiat punto

Hejsa

Jeg har en Punto II fra 99, den lampe som skulle vise at der er en defekt pære bagpå har fået en tendens til at tænde i tide og utide uden grund. Nogen der har en ide til hvordan man fikser dette??

Mvh
Christian

 

Christian

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er der noget respons fra fejl lampen når du bruger bremsen eller blinklygter eller sætter i bag gear så kunne det godt være en af disse pære/ dårlig stel forbindelse og husk også at chekke nr plade lygter nå fejl lampe lyser
nogen gange kommer den når man trykker på bremsen, andre gange kommer den når du kører ligeud.

Mener ikke at nummerpladelyset er koblet med på denne, men kan da ikke huske det.

Det korte af det lange: Jeg har ikke kunnet finde nogen forbindelse mellem at lampen lyser og noget jeg har gjort.

 

Christian

du skal nok have baglgterne af og kikke på om der skulle være ir på sokelen på pærene eller på polerne evt kontakt punkterne chek og så stik for ir
det vil jeg prøve når det er lidt bedre vejr *ss*, havde overvejet at bytte lidt rundt på pærerne også for at se om der skulle være noget der

 

Christian

Hej speedi

du skal være sikker på at alle pærer er parvis samme watt størrelse (højre / venstre baglys osv - osv ) forskelle på bare et par watt er nok til at tænde fejl lampen - måske har du skiftet en pære for nylig ?
Hilsen "Autoelektrikkeren"

"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce
Det er 4 måneder siden at jeg har skiftet en baglygte og der blev begge skiftet samtidig (de plejer at gå rimelig hurtig efter hinanden). Anyway brugte den type som står i manualen og det er inden for den sidste uge eller 2 at lampen er gået amok.
Men vil da lige tjekke alle pærerne i morgen for at være sikker, kan jo være at der er nogen af dem jeg ikke har haft fingre i endnu der er ved at være dårlige

 

Christian

Vil ikke sige andet end at jeg også har en Fiat Punto og at det vist er en af de 'svage' punkter på denne type bil. Vores lys tænder og slukker også nogle gange når jeg bremser bilen.... Har tænkt på om det er bremselyset der skal checkes.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis