Hvordan holder man duer væk?

Er der nogen, der har gode erfaringer med hvordan man får duer til at holde sig fra ens terrasse? Duerne sætter sig på havemøblerne og skider - for ikke at tale om den infernalske larm når de "kurrer"
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg "hader" duernes kurren, men de er svære at få væk.

Rentokil kommer noget på gesimser, altaner og tagrender der fjedrer når duen vil sætte sig, for det opfatter den som usikkert. Det er såvidt jeg ved noget masse de lægger i en pølse. At du så ikke kan bruge det til dit havebord er jeg med på, men måske kan du finde ud af noget tilsvarende med lidt fantasi.

På et tidspunkt havde jeg noget med en udlejningsejendom at gøre, og der fik vi lagt disse pølser ud, og det virkede. Rentokil-manden grinte og sagde, at om kort tid ville naboejendommen nok ringe, og bede om tilsvarende behandling, for der ville "vores" duer nu slå sig ned.

Problemet er, at der hvor duen er født bliver den oftest resten af sit liv - og yngler - og yngler .....

Mvh. Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
citat:
Oprindeligt indsendt af Sørensen:
Er der nogen, der har gode erfaringer med hvordan man får duer til at holde sig fra ens terrasse? Duerne sætter sig på havemøblerne og skider - for ikke at tale om den infernalske larm når de "kurrer"

Hej,
hvis du har gelænder (for de lander først på gelænderet, garanteret) så kan du sætte tomatspændbånd på gelænderet med en afstand af ca. 5 cm hele vejen rund. Du skal lade tomatspændbåndet stikke op i luften så de fungerer som pigge.
Håber du har held med det.
"Varme" sommerhilsner Annne

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg vil MEGET gerne vide hvad et "tomatspændebånd" er..

Mon ikke der er noget regulering af duer, der hvor du bor? Kommer der ikke en jæger en gang i mellem?

Forresten lærte jeg som barn hvordan man kan kende forskel på byduer og skovduer.
Skovduens sang lyder som om den siger: Det syyynd at skyde skov du'r.

Gu' ve' hvordan en "vindue" lyder? smile

Mvh
ThomasB
Min afdøde far sagde altid om byduer at deres kurren, når de sad tæt sammen oppe på vores TV-antenne på skorstenen var:

"Lad Vææær at skub - Lad Vææær at skub.

Det har jeg hørt på siden, og jeg kan ikke få ordene ud af mit hoved, så selvom jeg er en stor dyreelsker, HADER jeg duernes kurren - i hvertfald byduer.

- Jørgen


Mvh. JørgenE
Vores datter/baby har et stort gyngestativ i haven. Der var ikke noget så irriterende som at komme ned og skulle gynge og så se at en eller anden due havde efterladt en "besked". Til hustage kan man købe noget i 5 mtr. mål der hedder fuglefang (koster ca. 20 kr. mtr). Minder om en lang kam. Denne kan sættes fast med tænderne opad.
Nu skider duerne på naboens terasse istedet. Om det kan bruges ved jeg ikke, men check det.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Indlægget fik mig til at tænke på en hovedhistorie i radioavisen for nogle år siden. Den handlede om en af vores nye broer. Der var problemer med at mågerne sad og klattede. Der blev sat en vire op så mågerne ikke kunne sidde der mere. Men det var ikke nok. De fandt en ny måde at sætte sig. Så spændte man en vire mere op. Nu var der kun en enkelt måge der kunne finde ud af at sidde der. Alle de andre gav simpelthen op, det gjorde storebælt også. Og som oplæseren sagde. Den var udnævnt som en "Smart-måge" og den kunne bare få lov til at skide i fred.

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af PeterR (den 26-10-2002).]

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis