Afrensning af murværk til rå "New Yorker" look

Hej Folkens!

I mit 1936 hus, hvor jeg er ved at renovere 1. sal, har jeg fået den idé, at hamre den gamle puds af på nogle af gavl-væggene, med henblik på at opnå et rå look alá det her:

http://www.e-pages.dk/magasinetnyehuse/6/8

Har fjernet pudsen i et mindre område, og der er en sjov blanding af røde og gule sten, der vil stå i flot kontrast til de kommende stilrene pudsede vægge, gips-lofter osv. Mine ydermure er røde, men det vidst meget normalt at indvendige mure er lavet af lidt blandende sten.

Så er spørgsmålet:

1) Hvad renser jeg bedst overfladen ned med efter pudsen er hakket ned - en stålbørste f.eks?

2) skal fugerne fræses ud, og friskes op eller kan jeg være heldig at der ikke bliver for meget fugeudfald. Stedvise fugereperationer vil måske se dumt ud?

3) Hvad behandler/imprægnerer jeg væggene med - Vanddex? -microdisperser? (væggen skal jo kunne ånde, men samtidig ikke suge for meget skidt og støv til sig)

Håber på lidt gode råd cool

/Jax

Mvh Jax
Hej Folkens! I mit 1936 hus, hvor jeg er ved at... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har søgt rundt om på nettet
Og fand et sted hvor Flemming Leth skriver at man skal give den rå væk en gang VANDTÆT Fra BOrup det skulle gøre at muren og fugerne stopper med at smuldre og kan klare vand
Jeg er selv igang med sådan en mur på mit gæste toilet, det bliver super flot

Evt Nogle der har nogle ideer til retro/Steampunk vandhane, vask, lampe og spejl uden det koster en bundegård.?
gul og gratis, DBA. Jeg fandt en håndvask fra et gammelt lægehus. Den var superfed og kostede vist 400 kr. Så det er i gang med at søge. Du falder måske over noget

Ellers firmaer der genanvender ting fra nedrevne bygninger. Feks genbyg.dk, men der er også andre

mvh jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også