Min computer logger automatisk af

Hejsa!

Jeg har skrabet mig lidt af et problem sammen. Fik virsus på min stationære pc og kørte derfor et virsusprogram, der opfangede ca. 150 "bad files", og i min iver slettede jeg hele bundtet....

Nu står jeg så i den situation at der, hver gang jeg logger på computeren, går nøjagtig 2 sek før den automatisk logger af...

Jeg kan næsten godt regne ud, at jeg har slettet en eller flere forkerte filer og at jeg skal benytte den oprindelige installations-cd... problemet er bare, at min computer, købt online hos Dell, ikke blev fulgt af en sådan cd, da xp var præ-installeret... Hvad gør jeg, når nu det er strengt nødvendigt for mig at beholde alle filerne på min harddisk? Håber i kan hjælpe...

På forhånd tak!
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hent Hiren's BootCD og kør antivirus, men pas på der ligger noget kraftigt værktøj på den cd
http://www.blumaise.org/blog/archives/2007/10/download-telecharger-hiren-boot-cd-9-3.html
Hvis du har en lovlig cdkey til windows kan du jo bare hente den rigtige version på nettet og så reinstall.. men den burde kunne reddes den du har..
http://www.blumaise.org/blog/archives/2007/10/download-telecharger-hiren-boot-cd-9-3.html

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Nogle gange er installationsfilerne til Windows og "restore" om man vil, lagt ind på en partition for sig.

Med andre ord: Din harddisk er muligvis delt op i C:/ og D:/.

På C:/ ligger den nuværende Windows installation og på D:/ ligger system restore.

Hvis det forholder sig sådan, kan jeg forestille mig, du bare skal ind i BIOS og vælge, at den skal boote fra D:/ først. Eller måske giver den mulighed for at trykke "et-eller-andet", når computeren booter op, hvor du så kan vælge, at du vil køre restore.

Se om din harddisk er delt op i en stor og en meget mindre partition.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis