Nyt Telefonstik.. HjÆÆÆlp!

Nyt Telefon Stik
Hey Allesammen...
Jeg står og skal have skiftet mit telefon stik, og den nye ledning er sådan en data kabel (telefon og internet kabel) .. det vil sige jeg i alt har 8 små ledninger blå+hvid, orange+hvid, grøn+hvid og et brun+hvid
Men i den gamle dåse er der kun rød, gul og blå i :sad: ... Så spørgsmålet er.. hvilke ledninger skal jeg sætte hvor for at få det til at virke, ligeså vel hvilke skal hvor i selve telfon dåse med markeringerne 1 2 3 4 5 og 6???
På forhånd tak for hjælpen!! :smile:
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis ikke jeg husker helt galt, så PLEJER TDC teknikkerne at tilslutte blå som par 1, grøn som par 2, orange som par 3, og så bruger de selvfølgelig ikke par 4, men hvis de skulle ville det jo naturligvis være den brune.

Til et normalt telefonstik ("trekantet"), skal du derfor "kun" sætte den blå på den ene side, og den blå/hvide på den anden side. Toppen er ligemeget.

Har du et kapstik, sætter du ledningerne på som par1, 2 &3 i hhv 1,2,3,4,5 og 6.
Egentligt ville jeg slet ikke have besvaret dit spørgsmål på grund af den barnlige overskrift, men nu har jeg alligevel forbarmet mig over dig.

Det er noget forvirrende, hvad du er i gang med, og hvad du vil opnå.

Telefon signalet kommer normalt ind på den røde og blå ledning fra centralen. Den gule har ingen betydning.

Hvis du har analog telefon (POTS) så kan du på grund af den lave båndbredde egentligt anvende et vilkårligt af de fire parsnoede ledere i den videre fremføring, men, hvis det er tilfældet, hvorfor vil du så anvende 4 parsnoede ledere i denne fremføring?

Hvilket stik er det du vil anvende og til hvilket formål?

Hvis det er RJ11 eller RJ45 så kan du se forbindelserne på følgende link
http://yoda.uvi.edu/InfoTech/rj45.htm

Hvilke par den røde og blå ledning skal tilsluttes vil afhænge af, hvad du har i den anden ende af kablet, dvs hvilke par dette udstyr anvender som indgangssignal. Oftest vil der være tale om 3 og 4 for normale telefoner (POTS).
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis