multiplader

Hej !

Jeg skal lave garderobeskab med multiplader og vil gerne have at det kommer til at se lidt "råt" ud.

når skabet er bygget , hvor groft sandpapir skal jeg så bruge til at slibe med ? og hvad for noget maling skal man bruge efterfølgende ? det skal bare males hvidt.....

Mvh Claus.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
min fremgangsmåde:
1. slibe overgange med en carbidslibebræt.
2. forvanding.
3. bland fliselim med en lille klat mørtel til en tynd grød (type og mængde af mørtel afhænger af hvor rustikt det skal være.
4. påfør grøden med en stor pensel.
5. når det har siddet lidt, kan man filtse det jævnt.
6. vent nogle dage til det gennemtørt.
7. giv det forankringsgrunder.
8. mal det med en god vægmaling (glans 10)

Håber du kan bruge det til noget.
Husk at lave en test.. det er nok rart at prøve sig lidt frem før det drejer sig om den endelige flade....

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra clauslone14

Jeg skal lave garderobeskab med multiplader og vil gerne have at det kommer til at se lidt "råt" ud.


Vær opmærksom på at kanterne på multiplader er ekstremt sårbare. Der skal ikke mange halve trehjulere i nærrkontakt til at kværne f.eks. de lodrette kanter så det kan hurtigt være at dit skab kommer til at se mere "råt" ud end du havde forestillet dig.

Persolift har jeg havt stor succes med gipshjørnebeskttere som sømmet fast med tagpapsømog så pudset råt med et eller andet. F.eks. som foreslået før i tråden. Alternativt kan du runde kanterne is en forholdsvis stor radius 8-10 mm Det giver selvfølgelig et lidt buttet indtrk men kanterne bliver meget mere robuste.

 Me like hockey!

har selv brugt skalflex multipuds - færdigoprørt, nemt at arbejde med og det ser rigtig pænt ud.
når du har slebet reolen ned som beskrevet i et andet indlæg, kan du blande en god fed maling med fuglesand, der kan købes hos alle dyrehandler.. det giver et lækkert rustikt look!.. men husk at rustikt look = besværlig rengøring!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også