ABS bremser.. Virker de?

Hej

Jeg var tidligere i dag nød til at udnytte min bils bremsers fulde potientiale. Desværre kom der ikke den bedste oplevelse ud af det. Min bil (Seat Cordoba 1.6i CLX '94) skulle gerne være udstyret med ABS bremser, hvilke jeg har testet ved at "Pumpe" på bremsepedalen mens bilen var slukket, hvorefter pedalen jo gerne skulle synke kort efter at man starter motoren. Det gjorde den også. Men da jeg skulle bremse kraftigt op i dag hvinede bremserne/dækkene meget voldsomt. Det undrer mig, eftersom ABS bremserne jo gerne skulle sørge for at dækkene ikke blokker..

En anden ting jeg ikke brød mig om var at bremsepedalen ikke "bankede" som den gerne skulle, den var helt passiv.

Kan man konkludere noget ud fra dette?

På forhånd tak.

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du sikker på at din bil har ABS?
Det lyder ikke sådan.
Testen med om pedalen synker efter motorstart har intet at gøre med ABS. Det indikerer kun at din vakuumbremseforstærker virker som den skal.

Bent.
Tjah, så er det enten at kigge i de originale papirer der forhåbentlig fulgte med vognen.
Eller ind under vognen og se om den har omdrejningsfølere ved hjulene.
Men hvis den har ABS og den ikke satte ind ved en fuldbremsning burde en kontrollampe egentlig lyse.

MvH,

Bent.
Tak for din hjælp. Jeg har ikke fået de originale papirer endnu, men jeg kender han jeg købte den af og han siger at jeg får dem snarest.. Så kan jeg vel få afklaret hvordan og hvorledes.

 

ja som bent a skriver er det ikke sikkert 94 har abs hvis den har skal der være en lampe i instrumentet der lyser i ca 2 cekunder når du slar den til tænding og igen når du starter motoren igen det sammme
Det kan også være at der er fejl på abs systemet og nogle har fjernet pæren i instrumentet så den var lettere og sælge.
Hvis der er fejl på et abs system, går det ud af funktion og du vil have normale bremser som hvis du ikke havde abs.
Du kan også som bent skriver... Tage et hjul af og se om der sidder en sensor ved trækakslen.

jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis