Brombær

For et par år siden klippede jeg min tornefri brombærbusk helt ned og først i år bærer den frugt - flotte store bær - men, men, men: hvad gør jeg fremover? Busken skal beskæres og da den har fået en del "vildskud" = tornede grene, mangler jeg et godt råd. Er det nye eller gamle grene, der bærer frugt? Hvilke grene skal jeg fjerne (bortset fra dem med tornene)?
På forhånd tak
Hanne

Hanne
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du fjerne grenene, der har båret frukt og gør det lige i jordoverfladen.
De nye grønne vil så bære frukt næste år.
Tornnegrene er vildskud fra roden - bræk dem af - voldsomt!
mvh
Lars
Hej Thomas
Du har forstået det rigtigt, men problemet er jo netop, at jeg IKKE har holdt den rigtigt, men håber på at rådet fra Lh kan rette op på fadæsen.
Hilsen
Hanne

Hanne
Thomas,
Nej det er noget sludder. (Hvilket jeg dybest set, også tror du ved :-)).
Der er de senere år fremavlet en del tornefri brombær-sorter, som er venligsindede men knapt så smagsfulde som originaludgaven.
Åbenbart er Hannes en podet type, det skyder vildt fra rodhalsen. Ligesom roser. Vildskudende skal helst rives af...IKKE klippes, da der så bare kommer et sandt helvede af flere vildskud.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej "Manden i skoven" smile

Nej, jeg vidste faktisk ikke at det var noget sludder. Men det er meget interessant.
Jeg sad faktisk og sagde til min kæreste at hun ikke kunne finde ud af at holde vores brombærbusk, da den har torne smile

Tak for svaret

Mvh
ThomasB
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis