Skiftning af dæk

Hej

Jeg har et dæk som "bumper". Skal jeg skifte alle fire dæk, skal jeg skifte parvis eller kan jeg nøjes med det ene dæk hvis jeg finder et der ligner de andre?

På forhånd tak

 

31 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan "bumper"? Giver det rystelser i rattet og bilen, eller er det så bilen "hopper" op og ned?
Hvis der er rystelser kan det være det bare er en afbalanceringsklods der er faldet af.. Så skal du bare have hjulene afbalanceret..

Mvh

Mark Herskind

Så du selv, hvordan hjulet løb i afbalanceringsmaskinen?
Hvis der er en bule i dækket, er det absolut værdiløst, men til gengæld meget farligt. Hvis det er tilfældet, ville de formentlig have sagt det, der hvor du fik det afbalanceret. 25 g er ikke meget.
Har du kørt på en kantsten eller lignende? Det kan slå fælgen skæv og så er det ligegyldigt, hvor mange nye dæk du prøver med.
Tjek om fælgen på dit reservehjul er bedre.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hjulet var afskærmet i maskinen så man ikke kunne se noget, men man kan tydeligt se at dækket er slidt skævt, sikker på grund af en kraftig opbremsning. Der er 5 cm hvor dækket er slidt "flat", dog ikke i hele dækkets bredde, men kun ind mod hjulskærmen.

 

Næh, karkassen er sprunget og dækket eksploderer snart.
Sæt hellere dit reservehjul på, selv om det godt nok er et lortevejr at komme ud i. Kontroller først om der er luft i det.
Jeg forstår ikke, at man ikke har gjort dig opmærksom på, at den er helt gal.
Køb et par ny, og få dem på samme aksel, f.eks. her: http://www.daekonline.dk/

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
på med nogle ne dæk og få bilen sporet og cheket støddæmpere
Jeg har kørt 2000km på det dæk indtil videre mens det har opført sig sådan, så jeg tror ikke det eksploderer.

 

Det kan jeg jeg så love dig at det gør på et tidspunkt.
Risikoen er størst i varmt vejr med god hastighed og godt læs på vognen.
Sådanne dæk er garanteret, jævnligt, årsagen til nogle af de ulykker vi læser om, hvor føreren af uforklarlige årsager mistede herredømmet over bilen, og røg over i en modkørende bil, hvor en uskyldig familie blev slået ihjel.
Det er ikke noget at spøge med, kan jeg ud fra 40 års erfaring, + at du ødelægger hjulophænget i din bil.
Nye dæk er altså ikke så dyre, at det er værd at risikere eget og især andres liv for det.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej
Hvis dit rat slår fra side til side, ved langsom kørsel 10-20 Kmt. og bliver lidt mindre jo hurtigere du kører, er der helt sikker et dæk der er en sprængning i, og så der er kun en vej, nyt dæk.
Jeg kan forstå at du har kørt 2000 km. og dermed nok er lidt ligeglad med dig selv, men hvad med evt. passagerer i din bil, og ikke mindst hvad med den bil du måske rammer når dit dæk xploderer. ???
Såååeeeee det var måske en god ide at skifte inden der sker noget.
Mvh autoole
Tak for dit svar autoole.

Det er ikke så slemt at man kan mærke det i rattet, man kan kun mærke det som små rystelser i bilen, og som sagt så små at det ikke er til at mærke i rattet. Men hvis det kan betyde at hjulet eksploderer, så skal det da skiftes.

Jeg syns bare det virker mærkeligt at der ikke er sket noget endnu (kørt 2400km) hvis det er så farligt. Min mekaniker har sagt at det der er galt er at der er blevet slidt noget gummi af dækket ved en hård opbremsning. Er det det samme?

 

Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis