Mens vi venter........på praletråden ;-)

Har glædet mig længe til at prale af min trappe, så nu kommer den !

Da vi skulle have ny trappe op til førstesalen var mange muligheder i spil, men af både pladshensyn og manglende glæde ved at skulle investere en formue i en ny smart trappe, besluttede jeg at ombygge den eksisterende trappe.

Første billede viser hvordan trappen så ud til at begynde med. En simpel "stige" med lækkert tæppe på.

before.jpg

Som det ses på næste billede tilpassede jeg trappen i højden ved at forlænge den forneden. Det var nødvendigt da gulvet på 1. sal var blevet løftet ifm. det blev rettet op.

Dernæst lavede jeg nogle kraftige sider af 2 lag 19 mm spånplade som blevet limet sammen og savet i facon inden de blev skruet på den gamle trappers vanger. På undersiden af den nye trappe blev der monteret spånplade og hele molevitten blev spartlet, slebet og malet med først en strukturmaling og siden en alm. hvid en af slagsen.

undervejs.jpg

Til sidst blev der monteret kraftige fyrretræstrin som jeg havde købt et sted på nettet - og voila....en helt ny trappe til en samlet pris i materialer på omkring kr. 2000.

Den kasseagtige konstruktion gør at den er stiv i alle retninger, så jeg er ikke bare tilfreds med resultatet, også en lille bitte smule stolt.

OBS: Har du en rigtig god idé til hvordan gelænder omkring trappehullet kan laves, hører jeg det gerne. Der skal ikke gelænder på trappen, men jeg skal finde på noget omkring hullet og det skal jo passe til resten.

after.jpg

Lars

-------------------------
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
den er rigtig flot, men du vil fortryde hvis du ikke sætter gelænder på trappen,
hvad vil du gøre hvis der er en der falder ned og kommer alvorligt til skade ??
der er nogle regler omkring trapper og gelændere,så det kan blive dyrt at undlade gelænder

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

En flot trappe. Men sæt en håndliste på, jeg kender flere der ikke ville bruge den som den er. Har du tænkt på noget med stål til gelænder ? Jeg tror det kunne blive flot.
Hilsen Lars.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat:
og manglende glæde ved at skulle investere en formue
Citat slut

Sådan kan man jo også så malende beskrive situationen!! :-)

En rigtig god opvisning i, hvorledes den kommende mulighed for at lave praletråde kan blive til stor gavn, forhåbentlig for alle parter!

Fint projekt!! (Jeg ville nu også sætte en form for gelænder på, om ikke andet så et reb til at holde i.)

Med venlig hilsen
ktm

 

det hville blive flot med rustfri stål
og lys træ.!

til hullet og trape bare den enne side.!
højre side.!

det er afhængige af reglerne.!
Du efterlyser ideer til rækværk omkring hullet, her er en. Nogle rustfri standerer og rustfriwire mellem, i stil med søgelinder på både. Inspriation til hvordan det kan laves, kan du få på lystbådhavnen.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Tak for de mange forslag.

Skal netop i gang med "noget" da huset snart ryger til salg.

Lars

-------------------------

Absolut et godt resultat, men jeg vil ikke bruge trappen uden gelænder.

Hmm - med alle de penge du har sparet - skal du så klippes???


Sniffer  
Kan du ikke se at det er en stor uklippet Puddelhund manden har på hovedet, Sniffer ?
Næ...er det det????? Troede lige det var Tommy Tvebak i forklædning.

Er det virkelig muligt, at lave sådan en trappe med en hund på hovedet????

Sniffer  
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også