Meget ustabilt og svingende vandtryk

Vi bor i et hus med egen vandforsyning fra nyere boring...P.t. opleves meget varieret vandtryk i huset vandhaner etc. Vandindvindingsanlægget består udover en 80 meter dyb boring med pumpe -af hydrofor, der er relæstyret..p.t. starter relæet pumpet...på manometeret ses at trykket umiddelbart efter er på godt 4 bar...relæet slår fra og trykket falder næsten med det samme til under 1...

Spørgsmål : Skyldes et at der ikke er tryk nok i hydfrofor eller ??
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Noget tyder mere på en manglende tilbageløbs ventil ved pumpen !
Hejsa..
Ja det lyder som om kontraventilen skal have et dask med en blød hammer ;-)

Mvh Jan J
Ok...:-) men når i nu skriver om den der enten manglende ( det er problem der er opstået indenfor de sidste uger) eller "hængende" ventil..hvordan skal det så forstås? altså hvad er det der sker sådan på alm. dansk :-) hvad skal den ventil sikre??
Tak for svar :-) Nu begynder jeg at forstå de øvrige svar om ventilen...dvs. der sidder en kontraventil der muligs er delvis lukket til pga. måske okker eller anden årsag..dermed kan vandet der pumpes op til hydrofor løbe retur ned i boringen??
Annonce
Ja, den skal sørge for at vandet ikke løber tilbage i boringen.
Da det har virket end til for nygelig så hænger den, den kan dog også været slidt.
Prøv først med et let slag på den. Hjælper det ikke skal den af og renses eller skiftes.
Kontra / retur ventilen skulle gerne sidde mellem boringen og pumpen.

Mvh.
Flemming

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej igen :-) tak for instrukseren .... det er jo en dykpumpe...så kan den evt. sidde i tørbrønden eller sidder den virkelig ca. 60 meter nede lige over dykpumpn??
Det mest efektive vil være om den sidder nede ved pumpen, da pumpen ellers skal fylde slangen op hvergang. Det vil give en masse luft i systemet, jeg vil dog mene at der også skal sidde en ved selve trykbeholderen.
Vil man ikke få den samme effekt hvis der ikke er luft i hydroforen?
Hvis pumpen meget hurtigt får trykket op og trykket falder, straks man tapper blot en smule, har jeg oplevet, at grunden har været at der ikke har været en luftpude at trykke op imod.

Med venlig hilsen
ktm

 

Okay :-) jeg"glæder" mig dog til at få løst problemet...:-) Tak for hjælpen :-)
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis