Golf 4 TDI

Hjælp, vi er nye i det her forum, men I ser skrappe ud i jeres svar, lige hvad vi har behov for.

For 14 dage siden kørte jeg fra Hørsholm til Odense uden problemer, men da jeg skulle retur ville bilen ikke starte med det samme. Jeg blev ved... i håb om ikke at skulle overnatte i Odense, og efter 5 min. lykkes det alligevel.

Dagene efter startede den fint igen.

Så blev det koldt og den ville igen ikke starte, der var optræk til det, men den døde selvfølgelig på strøm. Da vi ved at batteriet er gammelt valgte vi at skifte det først... og nu er der så igen liv i bilen, den vil bare ikke starte rigtig op.

Har læst lidt i jeres forslag, og tror at jeg tolker mig frem til at det nok er de der gløderør I taler om, men hvor søren sidder de henne på en golf 4.

Og for at jokke lidt i det, er der nogen der kan komme med alternative forslag, så jeg kan begynde at få det dårligt... over hvad der evt. kan vente os i reperationer.

Lene
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Familien-Rosengaard

Hjælp, vi er nye i det her forum, men I ser skrappe ud i jeres svar, lige hvad vi har behov for.


Har læst lidt i jeres forslag, og tror at jeg tolker mig frem til at det nok er de der gløderør I taler om, men hvor søren sidder de henne på en golf 4.


Lene


hej Lene

jamen velkommen til cool

ud fra din beskrivelse, vil jeg sige (og som du også selv er inde på)
at det er forvarmeren, og der er et par ting som kan være galt,
sikring foran forvarmer, relæ for forvarmer, en dårlig forbindelse og sidst men ikke mindst gløderør.

det er jo en mordernet VW bil så det meste af motoren er jo nok pakket ind i unødvendigt plastik wink så tingene er gemt væk og jeg kender desvære ikke de nye biler, men hvis du har den originale manual til bilen, står der sikkert hvor sikring for forvarmning sidder.

men hvis du leder efter gløderørene sidder de med enten et kraftigt kabel eller en metal skinne imellem hinanden
har forsøgt at lave det her under hvor "i" er gløderør og "---" er skinne/kabel

i-----i-----i-----i

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

som gert m skriver gløderørene sider ind i topstkket under indsprøjtnings dyserne
men gløde lampen inde i instrumentet lyser den i ca 7 til 10 cekunter eller gir den bare et glimt
den gløder kun når temperaturen er under ca 9 grader
der sider en temperatur føler under låespladen ude ved højre forlgte den gir besked til sytreboxen som så aktiverer gløderelæet under 9 grader
men først måler man om der kommer spænding til gløde rørene hvis der kommer spænding er det gløderørene der er defkte
Jeg har rundet 2000000Km.med identiske og lignendene motorer og aldrig haft brug for at forvarme så jeg hælder mest til nogle nye filtre,eller i værste fald at motoren er voldsomt underkomprimeret.
Forudsat at der er nok strøm på dit nye batteri skal sådan en fætter starte i første forsøg.
René
Tak for svarene de herrer!
Vi må hjem og kikke under motorhjelmen.

Mvh
Lene og Frank
Vi har IKKE skiftet gløderørerne endnu, for da der blev kigget under motor hjelmen, kunne vi se at der ikke kom diesel i slangerne. Nu er brændstof filter skiftet og vi har en pumpe, der viser at vi kan trække diesel igennem filter.

Vi har prøvet at pille slangen af selve pumpen og prøvet at sætte en finger over, men det virker ikke som om den trækker.

Har I nogen ideer?

Lene og Frank
Annonce
nå jeg spurte på gløde lampe
men hvad er det for en motor der er i golfen er det en AGR-AHF-ALH-ASV-AJM-ANV er den fra før 5-99 eller efter er det mon en Qardro
tpe skiltet står i bagage rummet på bagpanelet evt ibunden til bage i rummet det er noget der ligner et klister mærke alternativt evt stel nr så kan jeg finde typen via typegodkendelsen
Citat fra Familien-Rosengaard

Vi har prøvet at pille slangen af selve pumpen og prøvet at sætte en finger over, men det virker ikke som om den trækker.

Har I nogen ideer?

Lene og Frank
Det er jo også en dieselpumpe,den har meget svært ved at suge luft,systemet skal være tomt for luft før dyret starter.
Pas på starteren den kan ikke lide at blive varm.
Kontroler at der er udluftning til tanken,så der kan komme luft ind når der forbruges brændstof.
René
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis