Maling af hegn med sprøjtepistol

Jeg har et hegn som skal males.
Det skal males med i samme farve som jeg har brugt andre steder på huset.
Det er GORI88.

Jeg vil jo gerne spare mig selv for en masse tid, så en sprøjtepistol må være sagen :-)

Skal jeg blande GORI'en før det kan anvendes i en sprøjtepistol, og i givet fald: med hvad ?

billede af hegn: http://www.fischer-streton.dk/images/hegn.jpg
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Bliver det ikke noget svineri? Halvdelen af malingen vil helt sikkert fare ud i det blå.

Jeg ville bruge en pensel.

Mvh
ThomasB
Hej Søren
Jeg gider heller ikke bruge pensel, så prøv med sprøjtepistolen.
Prøv med Gori'en som den er, og juster eventuelt dysen, så den sprøjter jævnt.
Hold en plade - fx masonite - bag ved hegnet, så du ikke sprøjter på dine fine planter. - Det kan de ikke lide.
Mvh

------------------
NielsB

NielsB
Og når i så er færdige, så skal i huske at melde til kommunen, at der er forurening på jeres grund smile
Så slipper i også billigere i ejendomsskat biggrin

Jeg mener det altså seriøst når jeg siger at det er noget svineri. Ikke at jeg er med i Greenpeace, men alm. sund fornuft siger mig altså, at i skal igang med pensel.
Og hvad betyder 1-2 timer ekstra?

Mvh
ThomasB
Jeg må desværre tilslutte mig koret af advarende personer!

For et års tid siden fik vi en større lakbehandling af vores bil på en malermesters forsikrings regning. Årsag: den var blevet oversprøjtet med små stænk maling fra et sprøjtemalerarbejde i nærheden. Malermesteren oplyste i øvrigt at han gjorde god brug af hans ansvarsforsikring. Ofg firmaet, der tog sig af reperationen var heller ikke ukendt med fænomenet!

Det lyder ellers forjættende at slippe for penselarbejdet, og jeg har også selv overvejet muligheden, men tør ikke rigtig p.g.a. ovennævnte. Jeg vil nødig hænge på en regning for omlakering af hele nabolagets biler.

Mvh

TS
Annonce
Hvis man kan favne om begge sider, (eller er to, der kan arbejde synkront), kan man bruge en malerulle på begge sider, samtidig.

Bnpr
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nå, ups jeg ser lige, det er et træhegn.
Jeg tænkte på trådhegn.
Bnpr
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også