stjernespot??

Hej!

Jeg står og skal til og lave stjernespot i mit bryggers, men jeg er lidt i tvivl om der skal bruges de såkaldte "safebox" ovenover spottene? Umiddelbart ville jeg sige nej, da selve stiftpæren er under loftniveau og sagtens kan frigive varmen. Men er der nogen der kan fortælle mig det med sikkerhed??
Mvh Sonni
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer vel an på hvilken type "pære" du vil lave stjerner med.

Jeg har valgt en 150 w halogen med lidt fiksfakserier på og så nogle hundrede lyslederkabler. Lyslederkablerne ender så i en 3mm stift som jeg sætter fast i loftet. Da varmeudviklingen kun finder sted hos halogen-pæren er der ingen problemer (udover at jeg skulle pille taget af for at føre kablerne skjult).

En safebox til en 5-10w pære hvis det er det du har i tankerne er vel i overkanten.... I min brændestue har jeg lavet 15 små møbelspots á 10w, dem behøver man heller ikke safebox til, men det er fordi der sidder en metalramme på bagsiden af dem der er tilstrækkeligt brandisolerende til at man ikke behøver en safebox.

Men det er ikke voldsomt lysstærkt noget af det... Det er primært hyggelys.
ja så må jeg lige vente på at de kommer hjem, har først lige bestilt dem nemlig.
Men det er ikke stjernespot med lysledere at jeg skal lave, men dem her: http://www.goerdetselv-el.dk/product/1678. Så håber jeg det giver lidt mere mening for dem der er i tvivl om hvad jeg mener. biggrin
Mvh Sonni
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis