Glasvæv i vådrum. Har måske brugt alm klæber, kan der gøres noget?

Hej alle lav det selv folk!

Jeg er netop blevet færdig med at sætte glasvæv op ude i mit badeværelse. Mens jeg var midt i min eufori, skyndte jeg mig at fortælle min far det. Dog var reaktionen ikke som jeg ventede, da han fik en sten til at falde fra mit hjerte da han sagde ordene: ”Huskede du at bruge vådrumsklæber?”

Nu sidder jeg oppe på arbejdet, og det nager mig at jeg ikke kan huske om jeg gjorde det.

Derfor er mit spørgsmål. Hvis jeg har brugt alm. Klæber, har det så noget at sige? Skal jeg lave det hele om med vådrumsklæber, eller kan det reddes det jeg allerede har lavet?

Jeg ser frem til nogen hurtige og gode svar, for jeg føler mig, undskyld udtrykket, virkelig på ”skideren”.

Mvh. Christian
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kig på pakken du brugte.

Ellers bare vent, og se om det begynder at løsne sig med tiden. Forskellen på de to er jo "bare" at den ene tåler mere vand end den anden. Dermed ikke sagt at du ikke kan nøjes med normal klæber hvis du ikke lige har sat vævet op i brusekabinen, eller ikke har ordentlig ventilation på dit badeværelse.

Så giv det et stykke tid. Hvis det begynder at skalle af, så må du jo skære de par kvadratmeter ned der er problemer med og sætte nyt væv op disse steder. Det bliver nu nok næppe over det hele aligevel.
Hvis du sørger for at male rigeligt med vådrummaling, dvs. mere end 3 gange, bør fugten vel ikke kunne nå igennem malingen og ind og opløse limen.
Jeg fik at vide da jeg skulle male vådrum (havde brugt vådrumsklæber) at jeg skulle male 3-4 gange for at det sikrede en god virkning.
Du kunne også hvis du endnu ikke har malet på filten, armere den med vådrumsklæber. Bare en ide!
Det er da noget af en ide det med at "armere", jeg har heldigvis ikke fået malet det endnu. Så længe jeg kan redde, eller ihvertfald udbedre mit arbejde ville det altid være godt.

Og så vil jeg krydse fingre for at det klæber jeg har brugt også kan bruges til vådrum. Selvom jeg ikke tror på mine chancersmile
Med "armere" mener jeg selvfølgelig at du spærrer så fugt ikke kan ind til din eventuelle almindelige klæber. Jeg blev faktisk anbefalet at bruge vådrumsklæber som filtgrunder. Så ideen er altså ikke helt grebet ud af luften.
Det var også sådan jeg prøvede at forstå detwink

Når muligheden er der vil jeg da overveje det. Tak for inputtet.
Annonce
Når det skal være iorden bruger maleren vådrumsklæber som lim og filler efterfølgende.
Okay, men altså hvis jeg så har brugt alm. klæber som lim, og så bruger vådrumsklæber som filler, er der så overhængende chance for at det går hen og bliver noget juks?

Når jeg har brugt filler vil jeg grunde det en enkelt gang og dernæst give det 4-5 gange med noget vådrumsmaling.
Du skal grunde med vådrumsklæberen, og male 4-5 gange. Ikke noget med grunder. Så ville jeg i hvert fald ikke være bekymret hvis det var mit badeværelse.
Det bliver bedre og bedre det herwink Jeg er ved at få pejlet mig ind på hvad der er vejen frem. Mange tak for de gode svar. smile
der er ingen grund til at "grunde" med vådrums klæber når nu du har brugt alm. klæber. så er "skaden" sket. det du så bare skal huske, er at bruge, som du under alle omstændigheder skulle have gjort, eller skal gøre, er at bruge en maling med minimum glans 22, mener kun det er sigma der kører med en glans 22, de fleste andre har 25'er, dette er en vådrumsmaling, og sørger for at maling filmen ikke bliver opfugtet. forestil dig det som at du pakker væggen ind i en plastik pose. i de fleste tilfælde sker der ikke noget ved at bruge alm vævlim, som du har gjort, da slet ikke hvis det er uden for brusekabinen, som jeg håber det er, for man må ikke tapetsere i brusekabiner.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også