Tænd sluk ur på mit gasfyr

Jeg har skrevet flere indlæg om mit gamle nedslidte gasfyr. J
Har sat en varmepumpe op der hjemme, men vil gerne længere ned i gasforbrug, varmepumpen har ikke problemer med at holde huset varmt, men bruger stadig en del gas. Har prøvet at slukke for gassen uden problemer, udover at vi ikke har varmt vand og gulvvarme på badeværelset.
Kan jeg sætte et tænd sluk ur på gasfyret, så gasfyret og cirkulations pumpen slukker når vi ikke er hjemme?
Vil sætte det på forsynings spændingen.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville nøjes med at sætte uret til cirkulations pumpen. [EDIT] og spare på radiator/gulvvarmen.

Jeg ved ikke hvor godt det er at lade din kedel blive helt kold og så starte fyret ~ der kommer for mange 'koldstarter' der bevirker at der dannes kondens på indersiden af kedlen, hver gang du koldstarter - det burde tære din kedel for hurtigt (Men ligner nu en støbejerns kedel du har)

'koldstarter' - menes at kedlen er helt nede på 8-25grader og ikke holder sig på de 50-60 grader

Mener at have læst at det ikke for oliefyr kan betale sig at slukke for kedel og forbugs vand, med mindre man er væk i mindst 3-4 dage - det koster for meget olie at varme det hele op, i forhold til at lade fyret køre normalt - mon ikke det er det samme for gas!?!
Citat fra zink_brian

Jeg har skrevet flere indlæg om mit gamle nedslidte gasfyr. J
Har sat en varmepumpe op der hjemme, men vil gerne længere ned i gasforbrug, varmepumpen har ikke problemer med at holde huset varmt, men bruger stadig en del gas. Har prøvet at slukke for gassen uden problemer, udover at vi ikke har varmt vand og gulvvarme på badeværelset.
Kan jeg sætte et tænd sluk ur på gasfyret, så gasfyret og cirkulations pumpen slukker når vi ikke er hjemme?
Vil sætte det på forsynings spændingen.


Hej Brian..

Ville ikke være bekymret for at sætte et slukur på din cirkpumpe.. men ville nok undersøge vedr. dit gasfyr.. ville være noget træls hvis der var en "gaslomme" et forkert sted når du tænder op igen .. (???)

Mvh Jan J
Tak for jeres svar.

----> Bri Jac

Om min kedel tære hurtigt et ikke et problem, den skal skiftes om senest et par år.

Jeg forstår ikke hvordan det kan koste for meget at varme kedlen op igen, den skyder jo ikke over temperaturen og der er meget mindre varme tab på en kold kedel.

Jeg ønsker at nedsætte varme spildet på kedlen, det eneste spild varmen bliver bruget til et at tørre tøj.

----> helja

Hvad sker der når pumpen er slukket?
Kan fyret så komme af med varmen?

Tror at der kun er en pumpe på hele systemet.

Jeg ved ikke hvor jeg skal undersøge noget vedr min gasfyr.

Har også tænkt på det med “gaslommen”, men hvad sker der ved strømudfald!
Har prøvet at slukke et par gange, det skete der ikke noget ved..
Citat fra zink_brian

Tak for jeres svar.

----> Bri Jac

Om min kedel tære hurtigt et ikke et problem, den skal skiftes om senest et par år.

Jeg forstår ikke hvordan det kan koste for meget at varme kedlen op igen, den skyder jo ikke over temperaturen og der er meget mindre varme tab på en kold kedel.

Jeg ønsker at nedsætte varme spildet på kedlen, det eneste spild varmen bliver bruget til et at tørre tøj.

----> helja

Hvad sker der når pumpen er slukket?
Kan fyret så komme af med varmen?

Tror at der kun er en pumpe på hele systemet.

Jeg ved ikke hvor jeg skal undersøge noget vedr min gasfyr.

Har også tænkt på det med “gaslommen”, men hvad sker der ved strømudfald!
Har prøvet at slukke et par gange, det skete der ikke noget ved..



hej..

Hvis alt er det "det plejer" .. Hvis du slukker for pumpen, vil du stadig have varmt vand, men ingen varme..Tror din pumpe er til cirk af varme, og ikke til varmtvand..
Ville alså også være lidt forsigtig med at slukke for kedlen.. så hellere sætte temp ned til 45-50g.. for at sparre. Det vil betyde tæring.. men det er selvf. op til dig..
Men at sætte ur på pumpen, det er ski helt ok, og du vil sparre en del bare på det..

Mvh Jan J
Citat fra zink_brian

Tak for jeres svar.
Jeg forstår ikke hvordan det kan koste for meget at varme kedlen op igen, den skyder jo ikke over temperaturen og der er meget mindre varme tab på en kold kedel.
----> helja

Se fra denne side:

http://www.tv2east.dk/article.php?id=27216

De misforståede tips
Sluk oliefyret om natten

Kan ikke huske hvor jeg ellers har læst at du ikke skal tænde/slukke din oliefyr (Sikkert det samme for gasfyr) - noget med at ydelsen er bedst såfremt det er kører hele tiden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis