Airbrush maling

Jeg vil til at investere i lidt airbrush tools, og har fundet denne begynder sæt:
http://www.morfars.dk/rc/airbrush-inkl-kompressor-p-3014.html
Der er ikke alt for mange oplysninger om produktet, så er det et ok sæt at starte med, og så købe ny pistol, når noget bedre ønskes?

Mht maling, så har jeg set, man kan købe alle mulige forskellige farver, men vil gerne købe en pakke med flere forskellige farver, det har jeg ikke kunnet finde noget steds, kan man evt bruge en alm vandbaseret maling, måske lidt fortyndet og så købe 'special farverne hen ad vejen?

Jeg vil hovedsageligt (med tiden) bruge det til surfboards.

Ronni B
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har aldrig prøvet en pen der "suger" direkte fra flasken.. men jeg tror ikke den laver særligt fint støv men som begynderpen er den sikkert okay, især fordi du får den kompressor med.
Den anden pen er meget mere følsom og du kan bestemme hvor meget luft og farve der skal blæses ud. Der sidder simpelthen en strålespids i så jo længere tilbage du trækker nålen jo mere farve kommer der ud.
Vedr. hvilke farver du kan bruge så kan du principlet bruge alt.. Der er dog noget farve der har for store pigmenter som klumper og sidder fast..
Men ja ellers er det bare om at fortynde farven.
Jeg har endog brugt tekstilfarve på t-shirts og det virkede udmærket.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Super tak for svaret, surfede også lidt mere rundt på nettet og kom ind på sidesporet.dk hvor jeg kunne læse mig frem til nogenlunde det samme med malingen.

Tror sku jeg køber sættet, og så køber en anden og bedre pistol, når jeg har fået lidt øvelse.

Ronni B
Yihaa så har jeg fået købt mig et startersæt:
http://www.guede.ws/home/start.html artikkelnr. 50068

Og tror også, at jeg har smalet det rigtigt, der kommer hverfald luft ud af pistolen. Men prøvede så at ta vand i beholderen, det kan den ikke suge op burde den ikke kunne det? Hvad kan jeg ha samlet galt, har prøvet at læse den tyske vejledning, men det hjalp ikke meget!

Ronni B
det er jo ikke den samme som du viste først.. NÅr du trykker ned på knappen lukker den luft ud... det må du kunne mærke??
Når så du trækker tilbage i knappen ovenpå penne skal den trækker en nål tilbage og så skal der komme forstøvet maling/vand ud

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Nej den første jeg viste var der over en mdr's ventetid på, så faldt tilfældigvis over denne i silvan i dag, så kunne ikke lade være med at købe denne istedet!

Tak for svaret, men synes ikke det virker, har forsøgt, men har lige prøvet at tage 'bagstykket af' og der er rigtigt nok den der pin der bliver trukket frem og tilbage, men det virker også som om, at jeg kan indstille på det der, så det må jeg lige prøve at lege lidt med, har nu taget lidt farvestof i vandet, for at være sikker på, at kunne se vandet!

Ronni B
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også