hylde ved brug af multiplade

Skal i gang med at modernisere min gang og over min hoveddør har man udnyttet pladsen ved at bygge et "skab" hvor der er en hvid bundplade og så med en låge man løfter op i , altså op mod loftet.

ved siden af er der et garderobeskab som jeg river ned og bygger nyt op i multiplader og beklæder siden med nogle mosaik sten.

Kan man lave en hylde i multiplader som bliver 150cm lang ?? ( den skal jo hænge over hoveddøren og over til skabet , den ene side af pladen kan godt "ligge" oven på det nye skab ) og kan man evt. skrue en træramme hele vejen rundt og så skrue den lange hylde i multiplade op i trælægterne ??

er bange for at den falder ned hvis jeg limer 3 plader sammen og hænger hylden op , de vejer jo rimelig godt til smile

min plan var at bruge plader som er 5 cm eller 7,5 cm tykke .....

Nogle som vil give mig deres råd ?

Mvh Claus Jonesco.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kan godt forstå du ikke tør lime plader sammen og bruge dem som hylde.....men hvad med at købe en overligger eller to og så bruge dem. De er jo armeret og knækker ikke sådan lige....blot en ide smile smile smile
Hej Claus.
Jeg ville bruge det der kaldes et " vægelement " ( 7,5*20*240 cm ) Det er med armering. Se evt. www.hhcelcon.dk. Har lige snakket med dem ang. element til " ovnskab " i køkkenet, og fik anbefalet dette. ( dog i 60 bred.. )
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis