Efterisolering og radiatore

Hej,

Jeg bor i et gammelt gasbetonshus uden isolering, og jeg er af flere blevet anbefalet at efterisolere huset. Jeg ville gerne foretage denne efterisolering indenfor, men hvordan gør man i forhold til radiatore? Jeg vil opsætte 95mm rockwool.

Radiatorene sidder helt inde til væggen og kommer op fra gulvet. Jeg overvejer at skære radiatorrørene over og sætte et knæk på, så de kommer til at stikke ud af den nye væg - men som en ven gjorde mig opmærksom på, så kommer der samlinger i væggen og det er vist ikke lovligt? Er det korrekt?

Der er krybekælder i huset, men det er kun 40 cm høj, så det er begrænset hvor meget jeg kan ligge og kravle rundt i den. Hvad gør jeg? Skal gulvet op?

Nogle erfaringer?

Mvh
/Thomas
Hej, Jeg bor i et gammelt gasbetonshus uden... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Super lækkert for den meget pædagogiske fremlægning af hvorledes en lov defineres! Så har jeg lært det idag....

Hvilke normer er det br 08 henviser til når der ikke tale om ombyning, nybyg, men en simpel efterisolering.

Man kan have forskellige meninger/erfaringer om påvirkningerne af 95 mm kontra 50 mm isolering, men det er et holdnings-spørgsmål.
Hej

Er det mig der læser de af rockwools hjemmesider i henviser til dårligt?
Såvidt jeg læser drejer problematikken sig om huse, hvor væggene er af tegl som ikke er hårdt brændte, Hvorimod lette konstruktioner sagtens kan isoleres med mere end 50 mm. Eller hvor tager jeg fejl ?

Hilsen
Ällan
Hej igen

Nå nu har jeg lige snakket med rockwool, som vurderer at hvis der er tale om en klimaskærm, der ikke suger vand kan man godt isolere den 95 mm. Eller er der noget jeg helt misforstår ?
Du har forstået det rigtigt:-)
Man må gerne efterisolere med 95 mm isolering. Den kostruktion som du har beskrevet i tidligere indlæg er helt fin.
Tak for henveldelser. Det var en god ide at lave en inspektionslem til samlingerne.

Jeg har selv siddet og kigget i bygningsreglementet uden held. Det lader til at der kun er regler, hvis man bygger nyt. Hvor stor besparelse i varme er der fra at gå fra 50 til 95 mm rockwool? Nogen erfaringer?

Skal jeg forhøre mig med mit forsikringsselskab før jeg sætter det op?

Mvh
/Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis