Lægning fliser (nye spørgsmål)

Hej jeg til min nybyggede stue skal jeg snart have kørt noget grus på til fliser.

Jeg har tænkt mig at gøre følgende:

køre fyldsand på til ca 10 cm under sokkelkantens højden. fyldsandet vil blive vibreret med en vibrator for hver 10 til 15 cm.

nogle steder (billed 2 ) skal der ca ½ meter på!!!
andre steder (billed 1) kun ca 25 cm.

Jeg regner med at ligge drænrør med filt i Yderkanten af fliserne, som bliver til sluttet faskine.

fyldsandet kommer til at ligge ca 1 måned før fliser bliver lagt.

Kan det være en ide at ligge sokkelpap op af soklen, inden jeg ligger fyldsandet ud (optrængende fugt i soklen)?

Er fyldsand det rigtige at bruge?


håber på nogle gode inputs...

mvh ulrik
Hej jeg til min nybyggede stue skal jeg snart have... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Fladder

Tillykke med dit stoooore telt.... wink

Nu ved jeg ikke hvem du ser der sjusker med bærelaget der hvor du bor.... jeg giver 5 års garanti på det underlag jeg laver....

hvad størrelse du får dit bundsikrings grus er, ved jeg ikke.... når jeg bestiller det hedder det kvl.1 og der er de størrste emner 0/6 (6 mm)..... og der findes også kvl. 2 og kvl. 3 også.... vasket grus koster ca. 50 kr. pr. m3 og bundsikringsgrus i kvl. 1 koster ca. 60 kr pr. m3.... så jeg aner da ikke hvem der har givet dig de priser der hvor du bor.... men snydt dig har de da.... wink

Det gælder så nok ikke lige på fyn.... selvfølgelig er vasket grus ikke dyre.... det er faktisk det billigste de har i de fynske grusgrave fordi ligemeget hvad de graver op skal de bare vaske det og si det og vupti.. så er der vasket grus.... bundsikringsgrus har den kvl. den har når du graver den op... du kan ikke tilføre eller fjerne lidt af leret..... smile

Forskellen imellem en gør det selv mand og en håndværker. Er at håndværkeren kan fuske en løsning sammen uden at det kan ses... smile

Det ender sq med en akademisk afhandling, det her wink

Jeg ved ikke med Jer, men jeg ville ikke være ovenud glad for at få en 500 kg's pladevibrator helt op forbi en ny tilbygning - eller i det hele taget så tæt huset.

Da jeg i fordums tid supplerede studierne som fliselægger-hjælpedreng, stampede vi kontinuert (med en 100 kgs vibrator), mens der blev kørt stabilgrus og grus på - netop for at sikre en ensartet komprimering. Det virkede helt ok til indkørsler.

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis