træterrasse

Jeg vil gerne lave en træ terrasse,der er lige så lang som mit hus ca.15m lang og 3,30 bred.Den skal være hævet 60 cm.og stå på stolper.
jeg ville gerne have et par gode råd.
Hvor langt skal der være imellem stolperne på langs af terrassen.og hvor mange rækker skal der være i dybden? kan jeg evt. nøjes med den yderste række hvis den dimesion der går fra huset og ud til stolpe er stor nok"håber det er forståligt".
De stolper jeg graver ned i jorden skal de behandles med et eller andet.

Hilsen Svende
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg skal selv i gang med at bygge en træterrasse på stolper, og har derfor fundet materiale om emnet. Prøv evt denne adresse. www.silvan.dk/silvan/d947pro.nsf/pages/traeterasse hvor det er fint beskrevet. Prøv også at kigge i Byggekrams "gør ord til handling"-bøger. De er gratis og kan hentes i alle Byggekram-forretninger. Du skal have fat i bog nr. 11 s.26-29, hvor der står om materialer, dimensioner osv. Du kan også finde oplysningerne på Bygekrams hjemmeside.
God fornøjelse!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er flere krav, man kan stille til en terasse. For det første, er det altidf rart, om det man laver nu også kan holde. - Mit personlige kraver, at de ting jeg laver i fornindelse med mit hus skal kunne holde et kreditforeningslån ud - d.v.s. ca. 30 år. De tekniske krav til terassen er dels at det kan holde rent styrkemæssigt - det er sjældent noget problem, Der i mod skal man være omhyggelig mht slidstyrke på gangfladerne - her vil almindeligt (evt. trykimprægneret) nåletræ, ikke kunne levere varen, og endelig er der krav til holdbarheden af de jordfaste stolper, der skal bære hele herligheden. I det gode gamle dage var der 20 års garanti mod råd for trykimprægneret træ - DET ER DER IKKE MERE -

Vælg def or f.eks. Robinie - en træsort, der kort kan beskrives som eg + 20% for slidstyrke og Eg x 1,5 hvad angår holdbarhed overfor råd. Robinie findes / fås ved WoodTech 9737 5030
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis