Airbag ledning under sædet???

Hejsa

Jeg har i flere indlæg, under udbedring af airbag fejl set. Der skrives om en løs/dårlig forbindelse i en ledning under sædet.

Hvor finder jeg den ledning.confused Jeg har været ude og kigge under føresædet, og passagersædet, uden at kunne finde nogen ledninger. Jeg håber der er nogen der kan fortælle mig, hvor disse ledninger befinder sig.
Problemet er at airbag lampen lyser når tænding er på, forsvinder i 2 sek, confused og lyser derefter konstant.

Skoda Felicia 1.6 mpi 1997 LXi

Håber i kan hjælpe mig biggrin
På forhånd tak
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej det er ikke sikert at din bil har side air bags
hvis den har det skal der på siden af ryglænet stå airbags
den har altid rat og passaser air bags plus selestrammere
man kan godt måle dem manuelt hver enhed forsig skal modstanden være under 3 ohm hvis du har mod på det der skal isåfald skilles en delad
men det rigtige er at få læst fejlene ud
Mange tak for dit svarsmile Jeg prøver at få læst fejlen ud, så må vi se hvad der sker. Det bliver nok det første skridt, inden der skilles alt for meget ad.
Men stikket til fejlkodelæseren, hvor stikkes det ind henne? Er det i ude i motoren, eller skal jeg pille indstrument brædtet ud. Der sidder en del multistik bag på, har jeg set.
det sider i højreside ud mod siden nede ved afbækningen det er et lidt aflangt stik med 16 ben
Hej igen

Jeg fik læst fejlen ud med en fejlkodelæser! Den fortalte: at fejlen skyldtes et dårligt batteri, eller en dårlig stel/ plus. Jeg ved at bilen har stået stille i næsten 2 år. Samt generatoren lige har været skiftet før jeg fik bilen. Jeg antog, at dette har været grunden til denne alarm. Fejlen kunne derefter resetes. Lampen er slukket efter opstart af motor.

Mange tak for hjælpen:p
Hej. Jeg har problemer med at finde en fejlkodelæser, der passer til min Skoda Felicia X-line (1,3) fra '99.

Jeg har forstået, at det er OBD2, computeren bruger.

Hvilken fejlkodelæser brugte du?
Hejsa
Jeg fik fat i en fejlkodelæser hos nic-tec.com det er en u280 som kan det meste. Virker kun til biler indtil år 2004. Pris 395kr
For 100kr mere kan du få en, der kan bruges til biler efter 2004.

Jeg sendte en mail til nic-tec og fik 3 muligheder. Der var hurtigt svar og fin service.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis