Program til hjemmeside

Hejsa
Vil lige høre om hvilke erfaringer i har med fremstilling af en hjemmeside.. altså hvilke program er godt og let at arbejde med, Jeg læser ikke en tung lang manual...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

33 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra grandoldman

Hejsa
Vil lige høre om hvilke erfaringer i har med fremstilling af en hjemmeside.. altså hvilke program er godt og let at arbejde med, Jeg læser ikke en tung lang manual...


Kommer vel an på kravene til hjemmesiden - hvad skal den kunne, og hvor flot skal det være?

Min(e) sider er lavet i Microsoft Word - se profil for adresse.

Mvh. andreaskaup
Ved godt man kan lave noget i Microsoft word og publisher og andre MS produkter, men jeg syntes at MS laver flere koder vedr. ms end godt er.. men jo den skal kun give nogle firmaoplysninger og fremvise nogle fotos af udestuer..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg bruger notepad.

Hold dig generelt væk fra MS produkter til at lave hjemmesider. De er ganske simpelt for ringe.

Vil ikke anbefale nogen wysiwyg applikationer da det er for længe siden sidst jeg har benyttet mig af sådan nogle.

Men vil til gengæld meget gerne anbefale www.html.dk hvor der er fortrinlige guider til at lære html mm.

/Jacob
Jo men serif laver ikke noget særligt kodebavl kan jeg se.. det er jo enkelt og gratis..
bagefter kan jeg jo bare rense ud i overflødige koder i notepad.
Men ja.. det bedste og de mest hardcore, koder direkte i notebpad, men det har jeg ikke tålmodighed til..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Citat fra grandoldman

Men ja.. det bedste og de mest hardcore, koder direkte i notebpad, men det har jeg ikke tålmodighed til..


Synes ikke det kræver særligt meget og jeg er bestemt ikke hardcore i HTML men har da lavet en smule hist og pist.

/Jacob

ps. Spiller du stadig DOD og måske i clan? Så kunne det være sjovt med en fight. www.eurosquad.net
Ja benyt ikke noget MS hvis du kan undvære ;-)

Hvis du skal lave noget der bare ser lidt prof ud, vil jeg anbefale et cms (google cms iunden du spørger mig!)

http://www.cmsimple.dk/ er dansk, billigt (gratis når du benytter prg. privat) og kræver ikke en database som andre cms. Men kun php (hvilket enhver basis webserver burde/skal understøtte)
I "taler vist i tåger " ang. MS produkter.

Hvis man er hardcorer html koder så er visual studio (express gratis) da vejen frem. Jeg har selv lavet asp/html i mere end 10 år, men de sidste 3 år har jeg lavet aspx, og her må man ty til eks. et værktøj ala. visual studio.

Det var ikke en opfordring, mere en rettelse til jeres foragt til MS, Visual Studio er ikke noget man bare sætter sig ned og bruger.

Frontpage er da også ok i de seneste versioner. Den bomber ikke ens "hjemmestrikkede" HTML sider, som de første versioner gjorde, men et udemærket WYSIWYG værktøj.

Men den er vist ikke gratis.

Siden nedenunder dette indlæg er lavet 100% i Visual Studio.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Citat fra PeterR

I "taler vist i tåger " ang. MS produkter.

Hvis man er hardcorer html koder så er visual studio (express gratis) da vejen frem. Jeg har selv lavet asp/html i mere end 10 år, men de sidste 3 år har jeg lavet aspx, og her må man ty til eks. et værktøj ala. visual studio.

Det var ikke en opfordring, mere en rettelse til jeres foragt til MS, Visual Studio er ikke noget man bare sætter sig ned og bruger.

Frontpage er da også ok i de seneste versioner. Den bomber ikke ens "hjemmestrikkede" HTML sider, som de første versioner gjorde, men et udemærket WYSIWYG værktøj.

Men den er vist ikke gratis.

Siden nedenunder dette indlæg er lavet 100% i Visual Studio.

MVH


Hmm ikke for at genere dig personligt...Men MS er noget skidt, det overholder IKKE HTML standarden.

Se fx. selv din egen side, jeg får over 60 fejl, ved at gøre den igennem en html validator...

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.yamahaxs650.dk%2FForside%2FDefault.aspx&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

Hvis oven stående link ikke virker, gå ind her:
http://validator.w3.org/

og indsæt din side:
http://www.yamahaxs650.dk/Forside/Default.aspx

og se resultatet...

[EDIT]

Og det betyder at fx. min Firefox, Opera ikke vil læse din side helt korrekt, og måske udelade noget, eller lave opsætningen sjov (Din side vises korrekt), og IE kan naturligvis sagtens læse din side korrekt, da MS produkter jo fint passer sammen - men ikke overholder gældende standard!
Nu er VB ikke noget man lige køber og lærer sådan bare lige.. og så de fleste sider man er på finder firefox fejl på... men ja.. meget er kodet med det program..
MÅ lige også prøve cm takker...

Og jeg spiller kun lidt dod:source max en gang om ugen..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis