Anbefalinger til CO2 svejser?

Hej med jer.

Hvilken beskyttelsesgas vil I anbefale til CO2 svejseren? Blandgas eller CO2?
Det er til svejsning af alm sort jern..

Hvor får man en flaste billigst? Er det ikke noget med at man betaler et depositum for flasken og et beløb for at få flasken fyldt efterfølgende?
Nogen steder de er billigere end andre??

Nogen der kender et sted hvor man kan se årgangen på en Esab LKA 240 svejser?

MVH Njord
Hej med jer. Hvilken beskyttelsesgas vil I... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Fladder.

Kan godt se jeg må huske forkert mht gevind på co2 flasken. Er ikke hjemme så jeg kan tjekke mine flasker. Er nok også co2 jeg bruger mindst.
Har egentlig aldrig tænkt over at gevindet til Co2 og oxygen er det samme...

Mvh Sømanden
Hej Sømand

Jeg troede faktisk selv at det var Oxygen og Blandgas der delte gevind - men kan se at jeg må have skitet omløber på et tidspunkt - har nemlig et Oxy-manometer siddende på en Mison18 flaske (blandgas)

Da skalaen for både tryk og flow er den samme betyder det jo intet - når først man har fundet den rigtige omløbersmile

Med venlig hilsen

Fladder
Kan godt se at denne tråd er lidt gammel, men hvis nogle stadig skulle læse tråden er her lige en tilføjelse.
Det er ikke korrekt at benytte en oxygen ventil til co2. (selvom gevindet er ens) Co2 ventilen er fast forindstillet i tryk (bar) og her kan man kun justere flowet (l/min). Dette er nødvendigt at indstille korrekt for at undgå porrer. (Det skal passe til trådtykkelsen, hverken mere eller mindre bliver godt). På oxygen ventilen kan man ikke indstille flowet, her er det trykket man regulere. (bar)

Mvh
Peter Engberg
Er det ikke noget med at man betaler et depositum for flasken og et beløb for at få flasken fyldt efterfølgende?

Næsten rigtigt

Det man betaler for er rettten til at bruge gassen + flaske, ( pris afhænger af mængde, målt i kg) en slags licens og når flasken er tom bytter man den til ny. dette koster mel. 500 og 800 kr. alt effter hvor du bytter den

jeg giver 650 kr for ombytning og gav i sin tid ca. 3500 i startpris. Bruger 15 kg. flaske

Magnusson

Alt i gør-det-selv

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis