Mondeo turbo diesel 1997

Jeg har lagt en ny motor i Mondeoen.
Det er mit første motorskift med diesel.
Den går fint, bortset fra at den ikke trækker særlig fint i tomgang og lidt over. Dvs den går let i stå ved tilkobling og i de små omdrejninger op gennem gearene svinger trækkraften en del, indtil den kommer ordentlig op i omdrejninger. P.g.a. at det er en fabriksny motor har den dog ikke været over 3000 omdr.
Det kunne føles som om den ikke får nok at leve af, men der er ikke rørt ved stilleskruen, men så lige pludselig trækker den meget fint igennem. Det er ikke den sædvanlige turbotøven, der forvirrer.
Er der nogen, der har kendskab til en sådan opførsel og bud på afhjælpning?

Med venlig hilsen
ktm

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er det alm td eller er det tci diesel var det komplet motor med remmme og diesel udstyr monteret
så prøver igen
Det er en alm td og det var en nøgen motor uden pumpe, remme osv.
Jeg fik lavet lærer efter måltagning til at stille krumtappen og knasten med, så det er i orden.
Det var lidt overraskende at få en motor med så lidt styr på disse vitale dele, og så oven i købet uden fjer og not på nogen ting!! :-(
Dieselpumpen blev stillet med et bor ind gennem nogle huller, men det er nok her jeg er lidt mistroisk til egne evner.

Med venlig hilsen
ktm

jamen du skal nok chekke mærker igen
altså i med bolten til krumtap stop og chekke om hullerne i skiverne til knast og pumpe står rigtig 2x 6mm bor de skal kunne sættes lige ind ingen vold
turbo tyrkket skal være 0,9 bar ved ca 2200 omd
Krummer og knast er jeg helt sikker på, men den med 2 6 mm bor fanger jeg ikke lige.
Jeg har brugt 1 bor, som blev stukket helt i bund forfra i dieselpumpen, men 2 ???

Med venlig hilsen
ktm

når krumtap og knasten passer måles med skinen bag i knastens udskæring skal bor nr 1 passe hul på knast hjul
og så skal bor nr 2 passe i hul på pumpehjul også
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis