Traveler camcorder fra Aldi

Hejsa.

Nogen, der kender vedhæftede camcorder? Bortset fra at der ikke er optisk zoom (det er der ingen i prisklassen, der har) ser det jo fint ud på papiret, men hvad med billedkvalitet - betjening - holdbarhed?

Det skal ikke bruges til alm. fotografering - til det formål har vi et glimrende spejlrefleks.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa... jeg kender den ikke.... men den har åbenbart kun digitalt zoom og det går ud over opløsningen på både video del og de billeder i tager med det.... kik efter en med optisk zoom istedet for.... smile
Det ville være mit råd til jer smile

Forskellen imellem en gør det selv mand og en håndværker. Er at håndværkeren kan fuske en løsning sammen uden at det kan ses... smile

De 5 megapixel er på kamerafunktionen - videoopløsningen er på ca 0,3 megapixel, og selve optageformaterne mpeg4 og asf giver ikke overbevisende flot billedekvalitet. Men hvis det bare skal bruges til lige at gemme nogle oplevelser på, uden at man vil hjem og lave vildt flotte hjemmefilm så er det vel fint nok. Men opløsning og filformat er ikke det eneste der bestemmer billedkvaliteten, optikken har også noget at sige, men der skrives ikke hvem der har lavet optikken til kameraet. Men det er lille og handy og lige til at have med på ferie.... Spørgsmålet er nok hvad man vil bruge et videokamera til.
Hejsa...

Vil bare sige at jeg købt et kamera næsten magen til den du har der, for et par år siden, og jeg kan bestemt ikk anbefale dig at købe sådan en, når man skal optage video er kvaliteten alt for dårlig...
Tror også at det som alm kamera er brugbart men som video er det noget lavkvalitet..
Nu kan jeg ikke lige huske hvad prisen var.. 800 til 900 kr. ?? men allerede ved ca. 1.600 kr kan du få et ganske godt videokamera hvis du kikker lidt omkring på nettet... prøv evt. www.platanfoto.dk de er fair i priserne.
ved godt 1.620 er noget mere end det i ALDI men dette er da 100 gange bedre http://www.platan.dk/product_info.php?products_id=125

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Grandold:

Av, ja det var godt nok noget af et tilbud. Jeg tror, vi lader Aldis Traveler være og lige klapper elgen indtil vi får skattepenge tilbage.

Kameraet skal bruges til videofilm, bl.a. når vi er på vandet, hvor der ofte er langt til motivet, så optisk zoom er bestemt at foretrække.

Til alm. fotografering har vi et Canon Eos 300D, så det er ikke still-billed kvaliteten vi går efter med det nye, det er udelukkende videokvalitet, betjening, batteri-tid og optagetid på memory-kortet.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Annonce
I video er der 3 typer... Harddisk (som jeg godt ville have), dvd og så med de små bånd.
og det er 3 forskellige prisgrupper... den billigste er med bånd.. Den optager digitalt og det er faktisk rigtigt godt. Jeg låner sådan et af min søn i øjeblikket som han fandt på et supertilbud..
Det eneste man lige skal være klar over at der ligger utroligt meget data på sådan et bånd og man skal derfor, hvis man vil have det på sin pc, overføre med firewire og det tager noget tid... men man kan se direkte fra kameraet på tv via en analog udgang. og det er flotte billeder.
Så er det et med bånd du køber, skal du lige tjekke om du har firewire på din pc eller hvad du skal gøre med et evt. pci firewire kort som på nettet kan købes for ca. 110 inkl fragt og gebyr.. eller hos den lokale hardware pusher til ca. 150 til 300 kr..
Har du kun en laptop og har den kun express port skal du op ca. 500 kr. for et firewirekort hvis ikke det er indbygget..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Så fik vi købt os et cam. Det endte med et JVC grd720 til mini-DV bånd. Desuden et Belkin FireWire EspressCard, så vi også kan få tingene ind på PC'en. Samlet udskrivning incl. kabel og et enkelt bånd ca. 2100.

Lidt mere end de små 1000 vi havde regnet med, men forhåbentlig er det også et cam, vi har mere og længere glæde af, end hvis vi havde valgt Traveler'en.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hej albino Du har nok truffet et godt valg jeg har selv en JVC GR-DVP8E og det kører godt. det er med små bånd, stillbilleder på memorykort. Derudover har jeg et lille bitte Panasonic sv-av30
som optager direkte på et memorycart, men kvaliteten er ikke ret god, til gengæld fylder det ikke meget mere end en tændstikæske.
Jeg købte et Sony m-2 i Prag sidste år og det vil jeg absolut ikke anbefale, det er jeg ikke ret glad ved. Det skulle både være video og still men jeg synes ikke nogen af delene er ret gode. Jeg ved godt du har købt mere en advarsel til andre.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
nå, har du fået optaget nogle gode film, det er ikke så let, som reklamerne siger, så panorerer man for hurtigt, så zoomer man og det hele ryster og jeg tager generelt for korte optagelser, så jeg senere siger til mig selv hvorfor stoppede du lige der, så du gik glip af slutningen. det har nok at gøre med at økonomisere med båndet. held med det under alle omstændigheder.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
jeg glemte at nævne at du bør optage dine bånd fuld op inden du begynder at optage noget, som skal bruges, da det ellers gi'r problemer når du skal overføre til PC. da tælleren starter om når der er et blankt stykke. så stil den i et hjørne og lad den optage hele båndet i een køre.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis