Hvilken pumpe til havebassinet?

Jeg har tænkt mig at lave et nyt filtersystem til mit havebassin, men vil ikke betale i dyre domme for eks.vis en pumpe. Jeg har derfor tænkt mig at bruge en gammel cirkulationspumpe. Kan man bruge en sådan pumpe?

mvh. Lars
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En almindelig cirkulationspumpe fra et centralvarmeanlæg har ikke mange kræfter at gøre godt med. Det er tvivlsomt om den overhovedet kan presse vandet igennem et filter...men det kommer naturligvis an på, hvor meget vand der skal filtreres og hvor stort et trykfald du forventer i systemet.
Men det er efter min bedste overbevisning spild af tid at prøve med mindre dit bassin er på kun nogle få hundrede liter.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ja det er spild af tid at bruge en cirkulationspumpe da den ikke kan suge jeg har prøvet jeg er vvs mand

citat:
Oprindeligt indsendt af Lars Olsen:
[jaB]Jeg har tænkt mig at lave et nyt filtersystem til mit havebassin, men vil ikke betale i dyre domme for eks.vis en pumpe. Jeg har derfor tænkt mig at bruge en gammel cirkulationspumpe. Kan man bruge en sådan pumpe?

mvh. Lars


------------------
Nåja.....en alm. cirkulationspumpe skal altid være vandfyldt....det havde jeg sgi da helt glemt i forbifarten.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis