Gulv i badeværelse

Jeg skal have peppet gulv og vægge op i mit badeværelse. I øjeblikket vil jeg ikke opsætte nye klinker eller lignende.

Er der nogen, der har ideer eller erfaringer med maling af fliser?

Er der nogen, der har ideer eller erfaringer til at gøre gulvet lidt pænere?

Gulv og vægge er samme klinker, men da jeg ikke tror at maling af gulvet er en særlig god løsning overvejede jeg, om der eventuelt findes en form for flydende gulv der kan lægges, og udgøre det endelige (sidste) lag?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej det er en rigtig dårlig ide at male klinkerne i vådrum da det på et tidspunkt vil skalle af specielt på gulvet hvor der vil være meget slid, linolium ville være godt men klinker ville være bedst "syntes jeg" wink
Hej, jeg skal selv igang med mit badeværelse, og har købt et produkt der hedder skalflex multipuds. Det skulle have en rigtig god vedhæftnings evne, så det var måske en løsning.
Mere info.
http://www.skalflex.dk/produkter/pudssystemer/multipuds.htm

Hilsen
Søren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
hej med dig, jeg er gulvmand og laver mange badeværelser... du kan sætte gips på alle væggene direkte på fliserne, brug sætlim, og bor huller til slåplugs, og søm dem fast(pas på rør og andre installationer)spartle samlingerne giv det engang vådrumsgrunder og kom glasvæv på som derefter males, man kan også sætte vinyl på alle væggene, så slipper du for vådrumsgrunder og maling.. gulvet kan spartles ud og lægges vinyl på, men der skal nye afløb fordi de skal være runde afløb til vinyl
Den med bare at montere gips op ad eksisterende fliser, for derefter at lukke den af med vådrumsgrunder er da noget af det, undskyld mig ! det dummeste jeg har hørt længe ! Hvad nu hvis der er eksisterende vådrumsbehandling ? måske det lige skulle undersøges inden man gav et sådan råd.
Citat fra goldchild

Den med bare at montere gips op ad eksisterende fliser, for derefter at lukke den af med vådrumsgrunder er da noget af det, undskyld mig ! det dummeste jeg har hørt længe ! Hvad nu hvis der er eksisterende vådrumsbehandling ? måske det lige skulle undersøges inden man gav et sådan råd.


hej i de fleste gamle badeværelser er der ingen dampspærrer bagved fliserne så derfor er det vigtigt at man dampspærrer i et badeværelse inden man sætter væv op men derimod vinyl er en dampspæærer i sig selv.
man kunne jo prøve at tage en flise af for se hvad der er.

jeg har lavet vinyl på mange vægge og der har aldrig været problemer
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også