Er BD30 Branddøre nok?

Er blevet tilbudt 2 brugte BD30 brandøre, til en meget god pris .

men hvor finder jeg ud af om BD30 er nok.

Bor i et nedlagt Landbrug (Landbrugspligten er ophævet i 2001)...

Nr1 Dør skal bruges, ind til et fyrrum med et pillefyr i rummet er ude i en lade laden er vinkel bygget sammen med beboelsen.

nr 2 Dør skal bruges i en væg på loftet, vægen adskiller lade og loft over beboelse.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lige snakket med min skorstensfejer han har fortalt at i mit nye fyrrum (til stoker) skal jeg sætte BD30 ind til beboelsen og også en BD30 ud i laden (nedlagt landbrug)
ring til din lokale skorstensfejer og hør om han er også er tilfreds med BD30
det tager to minutter og så er alt jo efter foreskrifterne.

ps. hvis han ikke kan godkende dine BD30 dører kan du jo sælge dem til mig jeg mangler demwink
Okay har også købt dørene nu 250kr pr. stk er vist en fin pris, og de ser fine ud med mærker på både karm og dør med BD30.

Så må lige finde ud af, om de er brandsikre nok.

Skal nok tænke på dig hvis jeg ikke kan bruge dem.
Hej,

BD30 står for Brand Dæmpende i 30 min. Så vidt jeg ved er det alm. til en familie huse. Jeg vil også lige ringe, evt. til teknisk forvaltning på kommunen. Og er der ikke noget med at der også skal være et brænd dæmpende bånd i karmen hvis det skal virke som en brand celle ?

mvh

Søren
Citat fra sorenw

Hej,

BD30 står for Brand Dæmpende i 30 min. Så vidt jeg ved er det alm. til en familie huse. Jeg vil også lige ringe, evt. til teknisk forvaltning på kommunen. Og er der ikke noget med at der også skal være et brænd dæmpende bånd i karmen hvis det skal virke som en brand celle ?

mvh

Søren


Hej

Hvis ikke båndet er i døren, så er det ikke en branddør.

PE

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis