Byggetilladelse.

Jeg var på kummunen for at forhører mig om de gældene regler for ombygning jeg fik en kort snak med en fra tekniskforviring. de vil gudhjælpene ha at jeg skal søge byggetilladelse for at etablerer et fyrrum og et pulterrum inde i min gamle stald som ligger i forlængelse af stuehuset.sad (noget med at jeg udvider bolig arealet)
Hvis nu jeg ikke var så en forbandet flinkeskoledreng havde jeg nok bare bygget og glemt at søge den tilladelse, det er ikke lige det jeg forbinder med udvidelse af beboelse.
Er det bare mig der er tvær eller hva?confused
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den er go' nok - desværre sad

Kæresten fik samme besked, da han forespurgte om udvidelse af fyrrummet.

Sorry......

......Giraffer er smukke.......
Husk også at der er omfattende regler for brandsikring af dit 'nye' fyrrum og såfremt at du anvender en brændekedel, SKAL den være omfatted af EN303-5 klasse3 -ligemeget om den nu nu anvender i dit gamle fyrrum er eller ej. At 'flytte' betyder i denne forbindelse nybygning

Har du pillefyr, skal du lige tjekke om dine piller skal være opmagasineret i et tilsvarende lokale, må vist ikke opbevares i fyrummet (Men er ikke helt sikker)

[Edit] og de er ikke nogen dum ide at sørge for at tingene er i orden - husk du har rent faktisk at gøre med åben ild, der kan nedbrænde dit hus, eller give jer røgforgiftning, med dødelig udang... Men spørg din skorstensfejer om gode råd, da han er den der godkender dit nye fyr/kedel
Hej Mad Max

Hvis nu rumne er uopvarmede og din radiator kun er til at undgå frost i rummene tæller det ikke med som beboelse. De fleste termostater kan også justeres til 20 graderwink

Hvis du har en byggetilladelse har du ikke problemer senere ved evt salg.
Hvis du glemmer at søge nu, men overholder gældende regler er ikke nok hvis du senere vil søge om byggetilladelse og reglerne er ændret imellemtiden.

Det gælder om at spørge rigtigt, hvis du vil have et bestemt svar.
Du skal dog have ganske særlige evner for at få lov til at lave en BS60 væg i flamingo.

Mvh Thomas

biggrin BS60 i flamingo ja så skal jeg vist værer i familie med de fleste på tekniskforvaltning.

Tak for alle jeres input, jeg tror nok jeg starter ligeså stille op med projektet og så må jeg nok se at få den tilladelse så alt er ok.
Jeg tror ikke du skal lade dig gå voldsomt på af at du skal søge byggetilladelse - hvorfor ikke bare gøre det og så slippe for en masse bøvl med kommunen senere? Jeg mener også, at man har pligt til at indberette ændringer til BBR-registret, og man kan få en bøde for ikke at have gjort det, hvis kommunen efterfølgende finder ud af det...Og når du nu har introduceret dit projekt til kommunen kan det jo være at de på et eller andet tidspunkt kommer i tanke om det igen - så slip for balladen og få søgt tilladelsen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis